Sharks in paradise - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Daan en Jo - WaarBenJij.nu Sharks in paradise - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Daan en Jo - WaarBenJij.nu

Sharks in paradise

Door: Daan en Jo

Blijf op de hoogte en volg Daan en Jo

15 April 2012 | Indonesië, Bali

We worden vandaag om 06.00 uur bij ons resort opgehaald en met de slaap nog in onze ogen, naar Padang Bai (de haven van Bali) gebracht. Hiervandaan vertrekt de fastboot naar Gili Trawangan. Voor de kust van Lombok liggen drie eilanden; Gili Air, Gili Meno en het grootste eiland Gili Trawangan, waar wij heen gaan. Dit eiland is staat bekend als party eiland en tevens om zijn prachtige duiklocaties.

De boot vertrekt uiteindelijk bijna 3 kwartier later dan gepland (dat is 45 minuten kostbare slaaptijd). Na anderhalf uur komen we aan bij Gili T en staat de transfer klaar om ons naar het hotel te brengen. Onze transfer is iets minder luxe dan we gewend zijn, namelijk paard en wagen. De koffers erin en in galop naar het hotel! De paden zijn erg slecht en als we wat kuilen passeren vliegen we bijna met koffer en al de lucht in! Gelukkig is het eiland niet groot en zijn we er zo!

We krijgen een heerlijke welkomstcocktail en kunnen gelijk de kamer in. Het is wederom prachtig!
We krijgen een bord vol fruit en een heerlijk taartje! Alle kamers zijn letterlijk aan het zwembad gebouwd, dus als je de klapdeuren open doet plons je zo het zwembad in. Dat doen we dan ook gelijk!

In de middag gaan we op zoek naar een duikschool, zodat we de komende 2 dagen kunnen gaan duiken.
We komen uit bij Gili Divers. Relaxte sfeer, duidelijke uitleg en goed gevoel. Voor de prijs hoef je op Gili niet te shoppen. Alle duikscholen hanteren hetzelfde tarief, wel zo makkelijk!

De volgende dag staan we vroeg op, want we gaan duiken!
We beginnen rustig aan en besluiten naar Turtle city te gaan. Een ondiepe duik (18 meter), maar gegarandeerd schildpadden! Het is prachtig! Daan heeft een fotocamera gehuurd, zodat hij ook alles kan vastleggen voor het nageslacht! Door de enorme stroming onder water kom je nog al eens in elkaars vaartwater terecht. Daan draaide zich om en kwam per ongeluk met zijn tank tegen Jo d’r hoofd aan. Ze zag in plaats van schildpadden ook wat sterretjes….

Daan besluit dezelfde middag nog een duik te gaan maken bij Sunset. Naast schildpadden zijn er dit keer ook haaien! White tip sharks!

Jo blijft (samen met de bult op haar hoofd) lekker relaxen op het strand! ‘s Middags nog even snorkelen en in de avond heerlijk (en goedkoop) gegeten op het pleintje waar je eten op straat wordt klaargemaakt. Erg gezellig en heerlijk!

De volgende dag staat er weer een duik op het programma; shark point (30 meter). Ook deze duikspot maakt haar naam waar: meerdere White tip sharks en sommige aardig dichtbij! Gelukkig hadden ze geen honger!
Omdat je dieper duikt, ben je ook sneller door je lucht heen. Bij Daan ging het alleen iets te snel en halverwege de duik, bleek dat zijn lucht bijna op was! Om toch nog rustig naar boven te kunnen komen, zat er niets anders op dan de lucht van de duikgids te gebruiken (samen op 1 tank). Op deze manier kon hij toch nog veilig boven komen. Een pittige duik, maar een ervaring rijker!

De dagen vliegen voorbij op Gili! Het is een fantastisch eiland met veel leuke mensen en een hele goede sfeer! En duiken is er geweldig!
De laatste dag moeten we helaas redelijk vroeg uit de veren om met de boot weer terug te gaan.

Op naar de volgende en laatste stop van deze reis: Sanur!

• 15 April 2012 - 16:50

gelukkig hadden jullie er een
    tot snel

• 15 April 2012 - 20:34

Steef En Es:

Wat weer een leuk verhaal. :-)
    Dat lijkt me echt genieten. Heb je nog wat aan je t-shirt gehad?
    Geniet nog even van al dat moois en lekkers. tot snel.