Tijd voor actie! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Daan en Jo - WaarBenJij.nu Tijd voor actie! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Daan en Jo - WaarBenJij.nu

Tijd voor actie!

Door: Daan en Jo

Blijf op de hoogte en volg Daan en Jo

14 April 2012 | Indonesië, Bali

Wij besluiten eens wat anders te gaan doen dan tempels te bekijken. We gaan raften op een van de 2 rivieren in de buurt. Samen met een chinees stel en de gids (Beng Beng) delen we de boot. Het is een rivier van 11 kilometer met rustige stukken (zodat je ook nog wat van de omgeving ziet) en een aantal erg leuke stroomversnellingen.

De gids houdt wel van een geintje en probeert iedereen steeds even te laten schrikken. Vooral na zijn verhalen over krokodillen en slangen.
We komen helemaal doorweekt bij het eindpunt aan en krijgen daar nog een lekkere lunch! Even bijkomen!

Aan het begin van de middag zijn we weer terug van deze actieve ervaring en relaxen even heerlijk bij het zwembad. Voor het eind van de middag hebben we een heerlijke massage bij de villa geregeld. Echt even heerlijk ontspannen voordat we Ubud nogmaals onveilig maken.

We krijgen een SMS van Visa dat onze creditcard waarschijnlijk misbruikt is en of we zo snel mogelijk contact kunnen opnemen. Nu weet ik dat Jo gek is op schoenen, maar 800 dollar is toch wel erg veel om te besteden in een schoenenwinkel in Amerika. Kortom er is fraude gepleegd met de kaart en ze hebben hem geblokkeerd om verdere problemen te voorkomen.

In de avond hebben we de markt in Ubud en Monkey forrest (een soort Apenheul )bezocht. De markt was erg gezellig en puur gericht op de toerist. Alles wat ook maar enigszins als souvenir verkocht kon worden was er terug te vinden.

Monkey Forrest was gelukkig erg rustig. De apen aan de ingang waren erg brutaal en vielen de bezoekers lastig, maar verderop in het bos viel het erg mee. De meeste apen wisten precies wat er verwacht werd als er een snoepje of fruit werd aangeboden. Op de schouders zitten en even poseren was standaard werk.

We gaan nog even lekker eten en op tijd slapen, aangezien we om 06.15 uur worden opgehaald voor de boottocht naar Gili Trawangan. Dat wordt een kort nachtje!