Back to Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Daan en Jo - WaarBenJij.nu Back to Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Daan en Jo - WaarBenJij.nu

Back to Bali

Door: Daan en Jo

Blijf op de hoogte en volg Daan en Jo

16 April 2012 | Indonesië, Bali

Helaas moeten we al weer afscheid nemen Gili en gaan we vandaag weer terug naar Bali. We hadden graag nog wat langer gebleven, maar nu hebben we in ieder geval een reden om nog eens terug te gaan.

De boot vertrekt om 10.30 uur en voordat we terug gaan naar Bali, halen we eerst nog wat passagiers op van de andere Gili eilanden.

Aangekomen in Bali worden we met busjes naar Sanur vervoerd.
Sanur is een rustige kustplaats in vergelijking met het bekende Kuta. Om de vakantie hier af te sluiten hebben we gekozen voor een privé villa met eigen zwembad. Op Bali is dat nog redelijk te betalen.

De villa is werkelijk prachtig, bijna decadent te noemen. Er zijn 2 binnendouches en 1 buitendouche, een jacuzzi, compleet ingerichte keuken, 2 LCD schermen, dvd, muziek installatie en uiteraard een tuin met zwembad.

Daar is over nagedacht; aangezien dit onze laatste bestemming is en mochten wij elkaar na 4 weken misschien wel zat zijn, dan hoef je elkaar hier in ieder geval niet meer tegen te komen! ;-)

Ook hier krijgen wij een welkomstcocktail met wat lekkere hapjes en een mandje met vers fruit! Wij vermaken ons hier wel!
‘s Ochtends word je ontbijt in je eigen villa klaargemaakt door een kok die op Lonni lijkt!

We blijven vandaag lekker relaxen bij het zwembad en tegen het einde van de middag besluiten we naar Tanah Lot te gaan. We houden een busje langs de weg aan en na wat onderhandelen over de prijs, rijdt hij ons in een uurtje naar Tanah Lot. Dit is een tempel die in het water ligt en als het eb is kan je er naar toe lopen, je kan alleen niet naar binnen. Deze tempel staat bekend om zijn prachtige zonsondergang, vandaar dat het enorm druk is! We staan met de auto in de rij om naar binnen te kunnen. De zonsondergang is prachtig! Met een biertje erbij is het helemaal af! Alleen op het laatste moment komen er toch een paar wolkjes langsdrijven, waardoor we niet de gehele zonsondergang zien. We lopen nog een rondje door het park en besluiten onze chauffeur weer op te zoeken die ons weer terug brengt naar Sanur.

We sluiten de avond af bij de Japanner met heerlijke sushi!
De dagen erna vermaken wij ons heerlijk aan het strand en aan het zwembad.

Eindelijk tijd om wat boekjes uit te lezen!

• 16 April 2012 - 19:53

Janke En Wim:

Wat gaag, wat gaaf, al jullie verhalen en wat maken jullie veel mee!!! Geweldig. Maar jammer, het is bijna voorbij. Goede terugreis.
    Liefs