We vliegen er weer eens uit! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Daan en Jo - WaarBenJij.nu We vliegen er weer eens uit! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Daan en Jo - WaarBenJij.nu

We vliegen er weer eens uit!

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Daan en Jo

25 Oktober 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Vandaag vroeg op staan (04.00 uur) om op tijd op Schiphol te zijn, dat was het plan ja…. Na een paar uurtjes slapen schrikken we veel te laat wakker. We gooien met man en macht de laatste spullen in de koffer en haasten ons richting Schiphol. Aangezien er geen treinen rijden op dit tijdstip, rijden we met de auto naar Schiphol parking waar we de auto achterlaten en met een busje naar de vertrekhal worden gebracht.

Maar omdat we veel later dan gepland aankomen bij Schiphol parking, passen we niet meer in het busje. Enige optie is wachten op de volgende bus of in de achterbak bij de bagage. Wachten is echt geen optie, dus besluiten we in de achterbak te kruipen. Gelukkig is de rit niet lang en kunnen we er bij de eerste terminal al weer uit. Nu naar de incheckbalie en de bagage afgeven. Dat gaat bij uitzondering een keer heel soepel! We hoeven dit keer niet de koffer leeg te halen, wegens overgewicht, wat bij ons negen van de tien keer wel het geval is. (jo begint het te leren, dat het geen zin heeft om de koffer stiekem te vullen en het er vervolgens bij de incheckbalie er allemaal weer uit te moeten halen en het vervolgens in je handbagage te moeten proppen).

We lopen direct door naar de gate (koffie halen zit er helaas niet in, maar gelukkig heeft Dubai ook overal een Starbucks zitten, dus dat halen we wel weer in).

De vlucht duurt 6 uur en 20 minuten. We hebben grote mazzel dat het vliegtuig nagenoeg leeg is en dus confisqueren wij ieder 3 stoelen waar we heerlijk op kunnen liggen, daar kan de businessclass nog een puntje aan zuigen, haha!

De tijd vliegt (haha) voorbij! En na een heerlijke rustige, maar ook koude vlucht komen we aan in Dubai! Het is hier 35 graden! Voor we naar het hotel kunnen moeten we eerst langs de paspoortcontrole waar je op allerlei manieren op de foto wordt gezet. Dat betekent hele lange wachtrijen! We hebben bijna 1,5 uur staan wachten. De bagageband was inmiddels al stopgezet en de bagage er af gehaald. Ook zij zijn dus gewend aan de lange wachttijden bij de paspoortcontrole. De taxi in en naar het hotel dat op slechts 5 minuten rijden van de luchthaven ligt. Het hotel is van alle gemakken voorzien en ligt in de oude stad. Tegenover ons hotel ligt een grote shoppingmall waar we een kijkje gaan nemen! Een goed begin in Dubai. We eten even lekker wat en dan is het tijd om te gaan slapen! Morgen weer een drukke dag voor de boeg!

• 25 Oktober 2012 - 21:48

Steef En Es:

jullie leren het ook nooit hé. Hahahaha.
    Geniet van jullie vakantie en van elkaar.
    Liefs van ons

• 26 Oktober 2012 - 07:10

Glen:

Zo! Das nog eens gehaast reizen. Wel fijn dat het vliegtuig leeg was!. Normaliter is dat wel anders! haha. have fun, geniet ervan ! glen

• 26 Oktober 2012 - 13:31

Janke En Wim:

Ja ja wat kunnen we daar nu op zeggen, eens leren jullie het vast wel. Ga genieten.
    Liefs