Hoge thee - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Daan en Jo - WaarBenJij.nu Hoge thee - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Daan en Jo - WaarBenJij.nu

Hoge thee

Door: Daan en Jo

Blijf op de hoogte en volg Daan en Jo

08 November 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Dubai is de stad van de superlatieven, wat betekent dat hier ook het meest luxe hotel ter wereld staat, de Burj Al Arab. Het is het enige 7 sterren hotel ter wereld! Het bevindt zich in zee op een kunstmatig eiland, 280 meter verwijderd van het strand en is met een brug verbonden aan het vaste land. Met een hoogte van 321 meter is het hotel het hoogste gebouw dat uitsluitend als hotel gebruikt wordt. Het gebouw is gebouwd in de vorm van een zeil van een dhow (een type Arabisch schip), omdat boten een belangrijke rol spelen in Dubai.

Dit hotel is streng beveiligd en je komt er niet zomaar binnen. Om toch dit hotel van binnen te zien, hebben wij een high tea gereserveerd. Met de dresscode in acht genomen (netjes gekleed) nemen we een taxi van ons hotel naar de Burj Al Arab.

Het hotel wordt tot op een paar honderd meter afstand al zwaar bewaakt. Heel veel toeristen stranden dan ook bij deze controleposten en moeten vanaf daar wat foto's maken. Door het tonen van onze reservering mogen we doorrijden. Eenmaal aangekomen bij het hotel worden we keurig netjes begroet en als je eenmaal binnen bent is het een en al goud dat blinkt! Aan beide kanten van de atrium zit een groot aquarium. Als we de eerste indrukken op ons hebben laten inwerken, nemen de roltrap omhoog naar de lobby.

De high tea is in de skybar op de 27ste verdieping. In de lift voel je je oren dichtklappen. Eenmaal boven krijgen we een prachtig plekje toegewezen, waardoor we uitzicht hebben over zowel Dubai met zijn hoge gebouwen (waaronder de Burj Khalifa die overal bovenuit steekt), het palmeiland en ‘De wereld’. De wereld is het laatste project in zee waar ze eilanden hebben gemaakt in de vorm van de wereldkaart. Je kan hier een ”land” naar keuze kopen. De prijzen beginnen bij 10 miljoen en lopen op tot 100 miljoen per eiland. Dus wie nog een leuke investering zoekt?

De high tea begon met heerlijk glas champagne! Die ook direct naar het hoofd steeg…. Meestal beginnen we wat later dan 13.00 uur ‘s middags aan de alcohol. Vervolgens kregen we allemaal verrukkelijke hapjes, waaronder diverse sandwiches, scones en prachtige gebakjes met bladgoud. Je kon uit 50 soorten thee kiezen en 10 soorten koffie.
Als klap op de vuurpijl kregen we een speciaal chocoladetaartje waar Congratulations op stond geschreven samen met een prachtige (echte) rode roos, ter ere van ons 15 jaar samen zijn.

Het was een geweldige ervaring die wij voor geen ‘goud’ hadden willen missen! Wij willen de gulle gevers nogmaals bedanken voor dit mooie en speciale cadeau!

Na de high tea zijn we nog even naar Palm Island gegaan, we zijn tenslotte toch in de buurt. Met een speciale metrolijn waar je apart kaartjes voor moet kopen, reis je naar het einde van de palm waar het bekende hotel Atlantis staat. Echt heel veel valt er niet te zien. Het is er erg druk aangezien er ook een heel groot waterpretpark zit.

We besluiten terug te gaan naar het hotel om daar nog wat te eten en lekker na te borrelen! Morgen gaan we naar de Burj Khalifa en zullen we afreizen naar de top. We zijn erg benieuwd hoe dit zal zijn!