Whale Shark!!! - Reisverslag uit Barkā’, Oman van Daan en Jo - WaarBenJij.nu Whale Shark!!! - Reisverslag uit Barkā’, Oman van Daan en Jo - WaarBenJij.nu

Whale Shark!!!

Door: daan en jo

Blijf op de hoogte en volg Daan en Jo

06 November 2012 | Oman, Barkā’

Vandaag de tweede en laatste duikdag. De duikspots die voor vandaag gepland staan, zijn veranderd. Een voordeel voor ons, want het is nu korter varen. Eerste spot is Siri Island. Een super spot voor schildpadden (zo blijkt), want we zien er maar liefst drie! Daan is zo druk met de camera dat hij niet eens merkt dat hij onderlangs wordt ingehaald door een grote schildpad.

De tweede en voor ons laatste locatie is June west wall. Er zitten hier veel vissen en we zien een mooie grote felgekleurde murene aal. We vervolgen onze weg langs de rots, totdat onze gids in paniek naar rechts begint te wijzen. Als wij dezelfde kant op kijken, weten we niet wat we zien, het is een Whale shark!!! Hij is echt ongelooflijk groot! Ruim 8 meter lang en vanwege schrik en verbazing stopt iedereen even met ademen! Het is niet te bevatten om zo’n reusachtig en tevens prachtig dier zo gracieus aan je voorbij te zien gaan! Het gaat zo ongelooflijk snel!

De duikers met een fotocamera blijven klikken! Dit is waarom je een camera bij je hebt als je gaat duiken!! We hebben geprobeerd er achteraan te zwemmen, maar dat gaat je met de beste wil van de wereld niet lukken! We geven de achtervolging al snel op! Onze gids maakt onderwater een aantal vreugdedansjes! Wij zijn allemaal nog even beduusd van wat er is gebeurd, maar onze dag kan niet meer stuk!

Als we goed en wel weer boven komen, schreeuwt iedereen het even letterlijk uit van geluk! Dit is waar je het voor doet! Kippenvelmoment! Op de boot is Fahad, de gids, door het dolle heen. Iedereen krijgt een High Five en zijn grijns (van oor tot oor) duurt de hele bootreis. Heerlijk om zelfs de gids er zo van te zien genieten! Helaas heeft niet iedereen de walvishaai gezien, wat tevens voor grote teleurstelling zorgde bij de duikers die het gemist hadden.

’s Avonds wisselen we nog foto’s uit met Silva, een Italiaanse die (ook) erg mooie opnamen heeft gemaakt van de walvishaai. Zij blijkt professioneel fotografe…

Nu is het weer tijd om te gaan slapen. Morgen vertrekken we weer vroeg naar de volgende en allerlaatste stop van deze vakantie: Dubai.

• 12 November 2012 - 10:09

Petra Z:

Wouw, dat is een mooie foto van die haai, super!!!!

• 12 November 2012 - 11:31

Inge En Theo:

dit is wel heel spectaculair, geweldig dat jullie
    dit hebben meegemaakt pa & ma

• 13 November 2012 - 18:33

Erica:

YEAH, wat ontzettend leuk. En dat op de laatste duik. Geluk zit in een klein hoekje, maar soms in een hele grote vis. We genieten van jullie verhalen en voor ons als duikers is dit natuurlijk het mooiste verhaal ;-) Groetjes Erica en Gianfranco