Dubai in de dop - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Daan en Jo - WaarBenJij.nu Dubai in de dop - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Daan en Jo - WaarBenJij.nu

Dubai in de dop

Door: Daan en Jo

Blijf op de hoogte en volg Daan en Jo

27 Oktober 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Vandaag gaan we naar de Jumeirah Moskee. Een van de weinige moskees waar we als toerist naar binnen mogen. De moskee is maar 3 dagen per week geopend voor toeristen en dan moet je er om 10.00 uur zijn voor een rondleiding van een uur. We moeten dan om 9:45 aanwezig zijn.

Wellicht voelen jullie ‘m al aankomen op het moment dat ik tijden ga neerzetten….Vanaf de metro gaan we gaan lopen. Op de kaart leek het echt een klein stukje. Na ongeveer 5 minuten lopen komen we aan bij een erg mooie moskee. De moskee is echter dicht, nergens een bordje…Toch maar even gevraagd: dit blijkt een willekeurige moskee te zijn (er zit op elke hoek een moskee) en dus niet diegene die wij zochten. De tijd begint te dringen en besluiten een taxi aan te houden. Deze zet ons precies om 10.00 uur voor de deur af! Zie je wel, we kunnen het wel!

Jo krijgt een hoofddoek (op verzoek geen foto's) om en de rondleiding begint! De rondleiding wordt op een hele leuke manier gebracht en de tijd vliegt voorbij!

Vervolgens gaan we met de taxi naar Emirates shoppingmall om even wat te eten. We komen er achter dat Emirates mall en de Emirates Towers, afgezien van de naam, niet veel met elkaar te maken hebben. Uiteraard is dit ook geen gewone shoppingmall, want hier bevindt zich de grootste indoor skihal ter wereld! Leuk om te zien, maar wij zijn toch echt hier gekomen voor de warmte, dus wij slaan het skiën even over!

Het is ongelooflijk druk in de mall en dus tijd om wat anders te gaan doen. We gaan naar de Creek waar het ’s avonds tot leven komt! We gaan naar de heritage village. Je kan het vergelijken met het openlucht museum. Je ziet hoe de locals in Oman leven. Ze maken heerlijke gerechten die wij uiteraard weer uit proberen. Het smaakt allemaal naar meer! Er wordt een show gegeven (de folklore dansjes zijn niet echt om over naar huis te schrijven) en er staan allemaal leuke kraampjes.

We beginnen erg moe te worden en besluiten lekker naar het hotel terug te gaan. Morgen vertrekken we met het vliegtuig naar Oman, dus ook nog even snel de koffer inpakken en lekker slapen!

• 29 Oktober 2012 - 21:06

Steef & Es:

Hoi hoi,
    Zoals ik het lees zijn jullie weer super aan het genieten :-)
    Lekker hoor, voor je het weet is de tijd al weer om.
    Tot snel, gr. van ons

• 30 Oktober 2012 - 18:09

Theo & Inge:

in stress situatie's zijn jullie altijd op best,maar vergeet niet te genieten hoor
    liefs pa en ma

• 31 Oktober 2012 - 15:39

Janke En Wim:

Zo te zien genieten jullie volop, zelfs onder stress en dat zegt wat.
    Liefs
    Pa en Ma