Off-road naar de kust! - Reisverslag uit Barkā’, Oman van Daan en Jo - WaarBenJij.nu Off-road naar de kust! - Reisverslag uit Barkā’, Oman van Daan en Jo - WaarBenJij.nu

Off-road naar de kust!

Door: daan en jo

Blijf op de hoogte en volg Daan en Jo

04 November 2012 | Oman, Barkā’

We hebben besloten om vandaag binnendoor naar Barka (Al sawadi beach resort) te rijden in plaats van de snelweg te nemen. We hebben niet voor niets de Jeep gehuurd en we willen graag de avontuurlijke route….. dat betekent 35 km off road!

Verschillende behoorlijke stijgingen en dalingen, veel hobbels, maar ook veel mooie uitzichten. We rijden echt letterlijk langs de afgrond, dus van groot belang dat we ons hoofd er bij houden en niet te veel om ons heen kijken. Hier wil je echt geen stuurfout maken, geloof me…..Voor de verandering rijden we in een keer goed!

Helaas wel werkzaamheden. Er staat een heel groot bord dat de weg tussen 08.00 en 14.00 uur is gesloten. Het is (als we het bord lezen) 11.00 uur…Met een beetje pech dus 3 uur wachten! Eigenwijs dat we zijn, gaan wij er van uit dat het bord niet voor ons geldt… wij zijn tenslotte toeristen en dat bord zal vast voor de locals zijn…..Ja toch?

Dus we rijden gewoon stoïcijns door en verstand op nul.
Helaas de weg blijkt inderdaad dicht…. En gezien de stenen die tijdens de werkzaamheden naar beneden vallen, kunnen we er niet even langs piepen. Oke…. plan B. We zetten de auto in de schaduw van de vrachtwagen die staat te pauzeren (denken wij). Kaart erbij, even vloeken en op zoek naar een andere route… dat blijkt niet zo heel makkelijk. Omrijden kost ons minstens 4 uur.

We zijn de voor- en nadelen aan het afwegen (3 uur wachten of omrijden). Maar ineens wordt de afzetting weggehaald en de vrachtwagen voor ons start zijn motor en begint te rijden. Wij er direct achteraan! Wat een mazzel, we mogen doorrijden! Dat scheelt enorm veel tijd. De rest van de weg is grotendeels asfalt. In tegenstelling tot wat er op de kaart staat…Heerlijk!

Het resort vinden lukt niet echt….vanwege de wegwerkzaamheden zien wij een bord over het hoofd. Na een korte break en een kleine 40 km omrijden komen we rond 16.00 uur aan. We gaan direct naar de duikschool om in te checken voor morgen en genieten nog net van de zonsondergang.

Om 19.00 uur start het diner. En wat voor een! Ongelooflijk veel heerlijke gerechten. Verse vis, gamba’s en een fantastisch toetjesbuffet! Als we klaar zijn kan er echt geen hap meer bij! We gaan op tijd slapen want we moeten er wederom weer vroeg uit. De boot voor het duiken vertrekt om 08.30 uur.

• 10 November 2012 - 13:37

Petra Z:

Veel plezier met duiken!!

• 10 November 2012 - 15:58

Roger:

Jo en Daan, wat een fantastische vakantie maken jullie weer. Wij genieten erg met jullie mee. Veel plezier met het duiken. bedankt voor de leuke verhalen en de foto's. gr uit Bonaire

• 10 November 2012 - 16:03

Janke En Wim:

Wat ziet dat er weer geweldig uit en wat een mooie foto's. Jullie hebben wel gemerkt dat "Ikke niet weten, ikke buitenlander" nog kan helpen ook door achter de vrachtwagen aan te rijden. Geweldig!!!!
    Geniet nog even.
    Liefs

• 10 November 2012 - 17:32

Inge En Theo:

het water loopt mij in de mond, alleen al bij het woord toetjesbuffet zalig
    veel plezier in de onderwater wereld,
    liefs pa&ma

Tags: Al Sawadi, barka