Op naar huis! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Daan en Jo - WaarBenJij.nu Op naar huis! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Daan en Jo - WaarBenJij.nu

Op naar huis!

Door: Daan en Jo

12 November 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

De vakantie zit er helaas al weer op en vandaag (12 november) vliegen we weer terug naar Nederland.

Jammer dat het de laatste dag is. We vliegen om 17.30 uur en we hebben een late check-out kunnen regelen (15:00 uur) en gaan vanochtend eerst nog even lekker naar het strand. De laatste golven en zonnestralen in Dubai oppikken.

Rond twaalven is het tijd om op te breken. Strandspullen weer terugbrengen, hapje eten bij de Thai om de hoek (heerlijke Pad Thai!) en dan koffers inpakken. Tegen half 3 checken we uit en pakken de taxi naar het vliegveld. We hebben geen geluk. De chauffeur is met hele andere dingen bezig dan rijden. Parfummetje spuiten (wat een lucht!! neus en ogen doen nu nog pijn), Dashboard leegruimen, bellen etcetera…en dat met een snelheid van 120 km per uur. Als dat maar goed gaat…..

Hij gaat ook steeds harder rijden. Toetert iedereen van de linkerbaan, maakt agressieve handgebaren naar de andere weggebruikers en scheurt met 120 km naar het vliegveld. Bij aankomst heeft hij de fooi al geregeld (denkt hij) als Daan hem 100 Dirham geeft. De rit was maar 68 dirham op de meter….Pas na aandringen geeft hij het wisselgeld terug. So don’t F*ck with Hollanders…..

Blij dat we wel tijdig op het vliegveld zijn, want het is al weer lekker druk. Lange rijen bij de controles van zowel bagage als de paspoorten. Ach, als we eenmaal in het vliegtuig zitten is dat allemaal al (bijna) weer vergeten. Zeker als de piloot meldt dat de tussenstop in Istanbul komt te vervallen en we dus 3 uur eerder in Amsterdam aankomen. Wij kunnen ons geluk niet op! Het enige moment waarbij het niet erg is als de vakantie eerder is afgelopen. We kunnen de extra nachtrust goed gebruiken, aangezien we morgenochtend gewoon weer moeten werken…..

We hebben een fantastische rondreis mogen maken met hier en daar een piek (bergtop) en dal (wadi). Eenvoud (bedoeïenentent) en luxe (afsluiting Dubai). Stilstaan en hollen (2069 KM op de teller van de jeep) en van de heerlijke warmte (klimaat en mensen) weer terug naar de kou (alleen klimaat) in Nederland.

Allemaal hartelijk dank voor jullie leuke berichtjes. Wij hopen dat jullie onze verslagen met net zoveel plezier hebben gelezen als dat wij ze hebben beleefd.

Liefs
Daniel en Jolanda (a.k.a. Daan en Jo)

• 18 November 2012 - 10:45

Theo En Inge:

het was een geweldige, op sommige momenten ook spannende reis
    om samen met jullie dit te mogen beleven.jullie vertellen het zo levendig
    we zijn ook wel weer blij dat jullie gezond en wel thuis zijn
    bedankt voor de mooie reisverslagen