Save the best for last.... - Reisverslag uit Malé, Malediven van Daan en Jo - WaarBenJij.nu Save the best for last.... - Reisverslag uit Malé, Malediven van Daan en Jo - WaarBenJij.nu

Save the best for last....

Door: Daan en jo

Blijf op de hoogte en volg Daan en Jo

18 April 2013 | Malediven, Malé

Er is duidelijk ander weer op komst, het waait een stuk meer en er komt meer bewolking. Als dat maar goed gaat.... We gaan naar het watersportcentrum en krijgen te horen dat de snorkeltrip "op zoek naar Manta's" ondanks de aantrekkende wind toch doorgaat!

Het blijkt dat we nog wel even snel zwemvliezen moeten regelen....dat is dus niet inbegrepen. Met een ander stel (uit Zuid Afrika) gaan we in de speedboot naar de eerste stop: Manta's.. althans dat hopen we! Na een stuiterend ritje (de zee is behoorlijk ruw) gaat de crew op zoek....helaas geen resultaat.

Na een kwartier zoeken geven ze op en krijgen we te horen dat de Manta's zich vandaag niet laten zien. We zijn teleurgesteld, maar wisten dat de we geen garantie konden krijgen. Het blijven tenslotte dieren die niet op afspraak komen opdagen.... We gaan door richting het huisrif van Komandoo resort.
En als we er bijna zijn.... worden er 2 MANTA'S gespot!!! We hebben toch geluk! Snel duikbril op en we gaan voorzichtig het water in, anders jagen we ze misschien weg.

Het zijn 2 enorme Manta's! Wauw! Wat ontzettend gaaf is dit! Nog mooier en groter dan we ons hadden voorgesteld! Daan heeft gelukkig de camera bij zich en maakt zelfs een aantal filmpjes onder water! Ze komen heel erg dichtbij en zweven prachtig door het water heen. Ze blijven ongeveer 10 minuten bij ons en dan zijn ze weg! Wat een ervaring!

Een heel klein minpuntje; we zeiden tegen elkaar als we geen Manta's zien, hebben we in ieder geval een goede reden om nog een keer terug te gaan naar de Malediven... die hebben we nu dus niet meer ;-).

We varen door naar een prachtig koraalrif en ook daar blijven we nog even een half uurtje rond snorkelen. Dan wordt het echt tijd om terug te gaan anders gaan we het allemaal niet meer op tijd halen. Als we terug zijn springen we nog even snel onder de douche en dan staat de man voor de deur die onze koffers komt halen. We zijn nog niet helemaal klaar en maken dus geen vrienden.... Een boze Maledief, haha!

Het watervliegtuig ligt al klaar en voor we het door hebben zit onze vakantie op de Malediven en laten we het paradijs achter ons.
We komen veel te vroeg aan op de luchthaven Male. Het duurt 3,5 uur voor onze vlucht naar Colombo vertrekt. Even bijkomen dus!

De vlucht duurt maar 1,5 uur en als we aankomen, staat Lucien onze privegids/ chauffeur ons al op te wachten. We hebben deze gids via een forum gevonden en vervolgens contact gehad met een aantal Nederlanders over hun ervaring. Zij waren heel erg positief. Na lang twijfelen hebben we besloten om de gok te wagen. Hij gaat ons de komende 1,5 week de hoogtepunten van Sri Lanka laten zien. Het is een hele vriendelijke man en spreekt ook nog een woordje Nederlands. Wel zo leuk!

De eerste stop is Goldi Sands Hotel in Negombo. Een hotel aan het strand. We komen begin van de avond aan en kunnen direct aanschuiven bij het diner en daarna lekker slapen.

• 23 April 2013 - 14:05

Roger:

He Jo en Daan, wat fantastisch weer om jullie reiservarignen te lezen. Wat een mazzel hebben jullie gehad met die manta's zeg. Hopelijk zijn jullie een beetje uitgerust voor de rondreis op het mooie eiland Sri Lanka. geniet ervan. wij vonden het in elk geval een prachtig eiland met fantastiche mensen. Wij waren er 1 jaar voor de verschrikkelijke tsunami. ben benieuwe of jullie daar nog de overblijfselen van zien. Bezoek in elk geval Kandy en de tempel met de tand van Boedha. geniet en groetjes....

• 23 April 2013 - 14:06

• 23 April 2013 - 14:29

Inge En Theo:

wat geweldig dat jullie de manta's hebben gezien,ben heel benieuwd naar de film
    en geniet van de mooie rondreis in sri- lanka, met hotel aan zee zal dat wel lukken
    liefs pa en ma

• 23 April 2013 - 14:33

• 23 April 2013 - 14:33

• 23 April 2013 - 19:55

Lucy Brand:

Hallo D&J, Leuk om jullie reisverslag weer te lezen.Top jullie ontmoeting met de zwevende manta's onder water, lijkt me een prachtige ervaring.! Een mooie rondreis gewenst op Sri Lanka.!! Zo goed om te lezen, dat jullie altijd weer zo genieten.!! Prettige voortzetting van jullie vakantie.!
    Warme groet, Jan en Lucy.

• 23 April 2013 - 22:27

Wilma:

hoi wat een ervaring allemaal wat ik lees en zie op foto's , wat is het leven onder water toch prachtig
    geniet van jullie mooie ries en van alles wat jullie nog gaan doen,dat zal best nog heel veel moois zijn
    ik kijk weer uit naar het volgende verslag van jullie dat ga ik weer met veel plezier lezen ,
    een hele fijne tijd daar nog.een hartelijke groet van ons drieenxxx

• 24 April 2013 - 07:52

Glen:

Wow en Mantas gezien! Wat een geweldige vakantie hebben jullie weer gehad. Kan je er weer hier bij Vektis tegenaan ! haha!