Het prachtige Pipa - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Daan en Jo - WaarBenJij.nu Het prachtige Pipa - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Daan en Jo - WaarBenJij.nu

Het prachtige Pipa

Door: daanenjo

Blijf op de hoogte en volg Daan en Jo

03 November 2011 | Brazilië, Brasilia

Vandaag vertrekken we vanuit Rio de Janeiro naar onze volgende bestemming Praia da Pipa. We vliegen op Natal, 80 km ten zuiden van Pipa.

Rio de Janeiro is vandaag helemaal bewolkt en de regen komt met bakken uit de lucht, dus we vinden het niet erg om hier te vertrekken. Wat een mazzel dat we de afgelopen paar dagen fantastisch weer hebben gehad!

We worden om 07.00 uur opgehaald en we zijn snel op de luchthaven. Gelukkig geen file, ondanks het slechte weer. We nemen afscheid van onze gids Leni en gaan met de handbagage door de controle. Ook hier mag je geen vloeistoffen in je handbagage meenemen. Wij hadden nog een blikje cola en een flesje water in de tas zitten. We 'vergaten' het blikje cola en het water eruit te halen, onder het mom: als het eruit moet dan horen we het wel..... en zoals je in een land als Brazilië kan verwachten, ging de tas met drinken er gewoon doorheen en kregen we het gewoon mee! Wel handig, aangezien we nog ruim 2 uur moesten wachten voordat de vlucht zou vertrekken.

We zaten op tijd in het vliegtuig, maar helaas hebben we een vertraging van ruim 1,5 uur. De reden? Geen idee.... ze spreken alleen Portugees in het vliegtuig, dus daar kwamen we niet helemaal uit.....

We vliegen nu naar het noordoosten en dan gaat de klok ook weer een uurtje terug. Ondertussen hebben we nu 5 uur tijdverschil met NL. Hier is het dus 5 uur vroeger en ruim 15 graden warmer ;-).

Nadat we snel de koffers hebben gevonden worden we opgehaald voor onze transfer naar het hotel. Onze transfer bestaat deze keer uit een buggy in plaats van een auto. Een supergaaf karretje waar onze koffers dus niet in passen....... Dan maar op het dak en met een aantal touwen goed vastgebonden. Even goed insmeren met sunblock en daar gaan we!

We scheuren eerst over de snelweg , maar al snel slaat hij af richting het strand waar we met een noodgang overheen crossen! Erg gaaf om met een bloedgang over de verlaten stranden te crossen. Dan stoppen we bij de grootste cashewboom ter wereld waar we een kijkje gaan nemen. Even de benen strekken, wat leuke foto's en we kunnen weer verder.

We gaan weer het strand op en hij pakt wat duinen mee! We gaan zo steil naar beneden over de duinen, dat als we naar achteren kijken, we ons helemaal gek schrikken....... zo steil is het! Pffff..... dat was een ervaring! De koffers kwamen ook bijna van het dak af!

We stoppen nog een keer bij de dofijnenbaai, maar helaas geen dolfijnen te zien. We gaan met de buggy op een bootje en varen naar de overkant. De chauffeur van de buggy spreekt 3 woorden Engels, maar hij doet erg zijn best alles uit te leggen. Uiteindelijk komen we aan bij het hotel.

Het hotel is prachtig! We worden zeer vriendelijk verwelkomd en worden naar onze suite gebracht! Uitzicht op zee en de kamer is werkelijk fantastisch! Wauw! Dit hoort bij een huwelijksreis! Dit helpt natuurlijk niet, aangezien Daniel nu denkt; ook zonder huwelijksreis kom ik op de mooiste bestemmingen en in de mooiste hotels..... dus voorlopig nog geen feestje ben ik bang.....

Als we de koffers hebben uitgepakt en een beetje geacclimatiseerd zijn, gaan we op zoek naar een restaurantje in Pipa. Met de gratis shuttle service van het hotel worden we naar het centrum van Pipa gebracht.

Het is een leuke gezellige straat met zowel winkeltjes als restaurantjes en barretjes. Na even te hebben rond gezocht, gaan we voor snel en eenvoudig: Pizza en pasta bij met uitzicht op de hoofdstraat is het heerlijk tafelen. Jo had zonder dat ze het zelf door had onbeperkt (8 soorten pizza eten) besteld. Ze bleven maar langskomen met de pizza en Jo bleef uiteraard ook maar door eten.....

Na het eten zijn we terug gelopen naar het hotel. Het is maar 1,5 kilometer, alleen wel een beetje donker en niet langs de gehele route is een voetpad aangelegd. de laatste 500 meter is het gewoon op de weg of in de berm lopen. We hebben wel eens betere ideeën gehad.....

Na een drukke en enerverende dag wordt het tijd om het bed op te zoeken. Morgen weer een nieuwe zonnige dag.

• 04 November 2011 - 09:29

Steef & Es:

Wouw, wat geweldig om te lezen, vooral het karretje. Wat een koel ding. :-))
    Als je eenmaal kids hebt, (zoals in ons geval) doe je dit soort dingen niet meer zo snel. Dus... lekker genieten. We leven met jullie mee.

• 04 November 2011 - 14:37

Janke En Wim:

Geweldig zoals jullie het allemaal beleven en op papier zetten. We genieten thuis wel mee!!! (behalve de auto). Leuk om te zien, maar er in zitten voor ons??? Wie weet ooit!!!!

• 05 November 2011 - 07:40

Tamara:

Super dit reisverslag je krijgt meteen zin om ook je koffers te pakken. Jullie genieten echt, dat merk je aan alles.Was/waren je/jullie na die rust op je werk wel opgewassen tegen deze turbulente en afwisselende reis. Groetjes uit Nederland.

• 05 November 2011 - 14:42

Jan En Lucy.:

We zijn oa ook in Pipa geweest, rondreisje gemaakt door noord oost Brazilië. We voelen met jullie mee.!! Geweldig om alles te lezen. Nog heel veel vakantie plezier.!!!

• 07 November 2011 - 02:30

Roger:

Het blijft verrassend jullie reis. Ik denk dat Petra en ik ook maar snel die kant opvliegen. Voor ons slechts enkele uurtjes in het vliegtuig. Zelfs van een wandeling op het strand weten jullie nog iets spannends te maken. Trouwens: het beest is geen wandelende tak maar een bidsprinkhaan; het vrouwtje vreet na de 'daad' met mannetje op! Dus Daan is zou maar oppassen ;-) groetjes Roger en benieuwd naar de avonturen in jullie laatste week.