Paradijselijk Brazilie - Reisverslag uit Fernando de Noronha (Distrito Estadual), Brazilië van Daan en Jo - WaarBenJij.nu Paradijselijk Brazilie - Reisverslag uit Fernando de Noronha (Distrito Estadual), Brazilië van Daan en Jo - WaarBenJij.nu

Paradijselijk Brazilie

Door: daanenjo

Blijf op de hoogte en volg Daan en Jo

08 November 2011 | Brazilië, Fernando de Noronha (Distrito Estadual)

Wat leuk dat jullie onze verhalen met plezier lezen. Wij vinden het ook super leuk om jullie reacties steeds te ontvangen. Hier het laatste deel over Pipa en de nieuwe bestemming: Fernando de noronha.

Morgen vertrekken we naar het paradijs Fernando de Noronha.
Vanavond gaan we nog wat gaan eten in de “stad”. Je hebt hier zoveel goede restaurants zitten dat de keuze best lastig is. Maar ook nu weer een goede keuze gemaakt. We halen nog even een schepijsje (de hoeveelheid wordt gewogen, je betaald per 100 gram ipv per bolletje) en vervolgens komt Daniel iemand van zijn werk tegen…. Probeer je zo ver mogelijk van je werk op vakantie te gaan, blijven ze je toch nog achtervolgen…..

We gaan terug naar het hotel om te gaan slapen, aangezien we er morgen weer vroeg uit moeten om naar het vliegveld te gaan. Op onze kamer staat al een uitgebreid ontbijt klaar; een schaal met fruit, heerlijke cakejes en een kan met vers geperste sap. Ongelooflijk wat goed!
De volgende dag begint vroeg als we om 06.45 uur worden opgehaald en naar het vliegveld gaan. Het is ongeveer een uur rijden. Inchecken gaat allemaal erg soepel, dus hebben we weer 2 uurtjes de tijd om de slaap uit de ogen te wrijven.

We vliegen netjes op tijd. Het is precies 1 uur vliegen, maar we gaan ook weer een uurtje vooruit in de tijd. Onze biologische klok is ondertussen ook een beetje in de war. Vooruit, achteruit, zomertijd, wintertijd, vakantietijd, borreltijd……..

Bij het aanvliegen zien we al dat het eiland niet heel erg groot is, maar ook dat er erg mooie baaien met erg mooie stranden zijn. Op het eiland mogen er dagelijks niet meer dan 400 toeristen aanwezig zijn. Dit om de natuurlijke omgeving te beschermen.

We worden opgehaald bij het vliegveld en de transfer naar het hotel duurt welgeteld; minder dan 5 minuten. Dit hotel is nog mooier dan in Pipa. Op de kamer staat vers fruit, er staat prachtige muziek op en overal liggen bloemen. We krijgen een heerlijke welkomstcocktail, een beter begin kun je je niet wensen! Een huwelijksreis is er niets bij…….
We kunnen niet stilzitten en gaan gelijk het eiland verkennen. Over het eiland loopt 1 weg, van noord naar zuid en die is 7 kilometer lang, verdwalen kan je hier dus niet ;-)

We willen even wat drinken gaan halen bij de supermarkt. We hebben 3 opties: de taxi (erg duur), de bus (die gaat 1 keer per half uur, denken ze….) en liften. Wij kiezen voor de laatste optie. Na 3 buggy’s stopt er een die ons meeneemt naar het centrum. Het centrum bestaat uit: geen winkels en 1 supermarkt. We halen het hoognodige en liften weer terug naar het hotel. We besluiten een kijkje te nemen bij het strand en ook dit doen we weer liftend dankzij de vriendelijke Braziliaan.

We kijken naar de zonsondergang en drinken een zeer sterke Caprinha….. Pff die stijgt direct naar ons hoofd. Gelukkig hoeven we dus niet terug te lopen naar het hotel, liften werkt hier prima!

• 08 November 2011 - 16:00

Janke En Wim:

Wat geweldig om weer alles lekker te lezen wat jullie mee maken. Uit de verhalen van jullie merk je wel dat het daar heel mooi is. Liften??? Dat kan daar dus nog en het is nog lekker goedkoop (gratis!!!) ook. Geniet er nog lekker van.

• 09 November 2011 - 10:43

Lucy Brand:

Weer een leuk verslag. Nog even dit.: Na 1 Caprinha heb je plezier.! De 2e stijgt naar je hoofd. En bij de 3e ga je plat. Dit werd ons gezegd. Jan eigenwijs natuurlijk en hij ging na de zoveelste letterlijk en figuurlijk plat.!!! Lieve groetjes en nog heel veel plezier daar in mooi Brazilië.