Aan al het moois komt een eind - Reisverslag uit Pôrto das Galinhas, Brazilië van Daan en Jo - WaarBenJij.nu Aan al het moois komt een eind - Reisverslag uit Pôrto das Galinhas, Brazilië van Daan en Jo - WaarBenJij.nu

Aan al het moois komt een eind

Door: daanenjo

13 November 2011 | Brazilië, Pôrto das Galinhas

Hallo allemaal,

Na vandaag zit het er op, de terugreis gaat beginnen en we komen de kou tegemoet, maar voordat het zover is…natuurlijk onze avonturen van de laatste dag.

Op onze laatste dag in Porto zijn we met de bus naar Praia de Maracaípe gegaan. Een korte busrit, maar wel leuk om weer even bezig te zijn. Stilzitten en een boekje lezen is leuk…maar dat moet ons ook weer niet lang duren.

Vanuit Maracaípe was het nog ruim een half uur lopen richting de rivier. In de folders wordt de rivier heel romantisch beschreven, met betekenis van de naam (rivier die zingt), de omgeving en de mogelijkheid om zeepaardjes te zien. Wellicht had het met de lage waterstand (eb) te maken want er werd weinig gezongen door de rivier….

De zeepaardjes hebben we maar overgeslagen. 25 euro per persoon om 10 minuten op een vlot te zitten die je langs de mangroven vaart en mogelijk 1 zeepaardje laat zien vonden wij niet echt in verhouding staan. Wellicht liggen onze verwachtingen te hoog…

De terugweg hebben we lopend langs het fantastisch mooie strand gedaan. Er waren behoorlijk wat kitesurfers de zee onveilig aan het maken, machtig mooi om te zien. Om te kunnen kitesurfen heb je helaas een cursus van 3 dagen voor nodig, anders waren we wel in de verleiding gekomen. We hebben lekker geluncht in Porto. Omdat het toch een behoorlijke wandeling is, zijn we blij dat we de rest van de middag met de voeten in een heerlijk koel zwembad kunnen zitten.

We hebben ’s avonds weer lekker gegeten in Porto. Het is zaterdagavond en megadruk in het stadje. Het lijkt wel of iedereen zijn huis is uitgekomen. De busjes om naar de stad te gaan waren stampvol, we zaten met 20 personen in een klein volkswagen busje (13 stoelen, incl bestuurder). Dat hoef je in Nederland niet te proberen….. Iedereen zat bij elkaar op schoot om mee te kunnen in het busje.

Vandaag worden we tegen de middag opgehaald en vliegen we eerst naar Rio de Janeiro. Vanuit daar vliegen we naar Madrid en dan door naar het koude Amsterdam. Kunnen we in fasen aan de kou wennen.

Het heeft ook wel weer voordelen om terug naar huis te gaan;
- Geen irritante muggen meer…..
- Omdat palmbomen uiteindelijk toch ook gaan vervelen…….
- We toch weer wat gezonder moeten gaan eten (hier ontbijten ze met cake & brownies….. heerlijk!)
- Dat we geen kunst en vliegwerk hoeven uit te halen om te laten weten dat we bij ons ontbijt een gekookt ei willen in plaats van een gebakken ei…..
- Omdat bijna alle boeken inmiddels gelezen zijn…….
- Alle luxe die voor ons in Nederland vanzelfsprekend is, maar in veel landen (waaronder Brazilië) niet….

Kortom, redenen genoeg om weer met een glimlach richting Nederland te komen.

Bij de verslagen van de laatste paar dagen is het helaas nog niet gelukt om foto’s te plaatsen. We gaan nog een poging doen, maar geen garanties….

Voordat we deze vakantie en het verslag gaan afsluiten, willen we iedereen natuurlijk hartelijk danken voor de leuke reacties. Wij hopen dat jullie de verhalen met plezier hebben gelezen, ondanks het feit dat ik door mijn enthousiasme soms lang van stof was (sorry daarvoor…)

Daarnaast willen we Janke bedanken voor het zeer vroeg op staan, om ons op tijd naar Schiphol te brengen.

Een speciaal bedankje gaat uit naar Cynthia (en haar collega’s van Treasury Travel). Wij hebben een heerlijke en onbezorgde reis kunnen maken en een mooie indruk van Brazilië gekregen. Het was allemaal TOP geregeld, mede dankzij de goede adviezen en het meedenken bij het in elkaar zetten van deze reis. Nogmaals bedankt!

Wij gaan weer op zoek naar een nieuwe bestemming, maar eerst moet er weer hard gewerkt worden!

• 13 November 2011 - 15:24

Roger:

we hebben zeker genoten van jullie fantastische verhalen. het was een plezier om ze te lezen. goede reis terug en we wachten op de verslagen van de volgende vakantie; wellicht een rondje Caribean incl uitrusten op Bonaire! ook de groetjes van Petra,Luna en Dante

• 13 November 2011 - 17:17

Cynthia En Nicolien:

Hallo Daniel en Jolanda, we hebben jullie verslagen"verslonden". Het is fijn om zo mee te kunnen genieten. Heel erg bedankt voor het compliment, we hebben de reis met veel plezier voor jullie geregeld. Goede reis!

• 14 November 2011 - 07:27

Glen:

Goed te lezen dat jullie zoveel hebben meegemaakt en het naar je zin hebben gehad. gr. glen