Onthaasten in Pipa - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Daan en Jo - WaarBenJij.nu Onthaasten in Pipa - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Daan en Jo - WaarBenJij.nu

Onthaasten in Pipa

Door: daanenjo

Blijf op de hoogte en volg Daan en Jo

04 November 2011 | Brazilië, Brasilia

We zijn nu een aantal dagen in Praia da Pipa. Eindelijk even tijd om tot rust te komen na de hectiek van Rio. Om er voor te zorgen dat jullie niet van elke dag een heel uitgebreid verslag hoeven lezen over hoe relaxed elke dag was, vatten we het samen in één verslag. Excuus voor diegenen die per dag een uitgebreid verslag hadden verwacht.

Waar waren we gebleven…. Oh ja, de eerste ochtend in Praia da pipa (of Pipa in het kort). Heerlijk wakker worden met een fantastisch uitzicht over het park en de zee en het is hier heerlijk warm!
Na een heerlijk ontbijt met zoetigheden, brood, vers fruit en heerlijk vers geperste sapjes hebben we besloten om bij het zwembad even geheel te onthaasten. Niet echt spannend, maar wel relaxed.

De volgende dag brengen we een bezoek aan het strand: Praia da Madeiro. Dit schijnt het mooiste strand in de omgeving te zijn. Onze chauffeur van het hotel (Ivan) brengt ons en geeft in gebrekkig Engels en Portugees aan dat we bij een speciaal strandtentje (de “rode tent” omdat we niet helemaal begrijpen wat hij nu precies bedoeld) moeten gaan zitten. Die is namelijk gratis omdat we in dit hotel zitten. Daar zijn wij gek op: gratis!

Na ruim 145 treden te zijn afgedaald langs het klif komen we op het strand. Het ziet er inderdaad super uit. Een prachtig wit zandstrand, aantal kleine strandtenten, surfers (en een surfschool) en niet teveel toeristen.

We hebben de strandtent gevonden en kunnen de bedjes met parasol kiezen. Het uitzicht in de baai is super en als we later ook een groep toeristen enthousiast horen roepen weten we ook waarom de mensen hier graag komen: Een groepje dolfijnen speelt vlak bij de kust en tussen de zwemmers.

Als wij later op de dag gaan zwemmen hebben we het geluk dat de dolfijnen erg dichtbij komen, op 5 meter afstand. Onbetaalbaar! Verder kan je op het strand weinig anders doen dan zwemmen en heerlijk relaxen en cocktails drinken. Daar hebben we dan ook maar aan toegegeven.
Aan het eind van de middag werden we weer netjes opgehaald en ’s avonds hebben we heerlijk gegeten in restaurant Aqui. Erg bekend (ook bij de Nederlanders) en wij weten nu ook waarom. Heerlijk gegeten, met dank aan Theo en Inge die ons hebben gesponsord!

We sluiten af met de Braziliaanse cocktail; Caprinha! En dan heerlijk slapen!

De volgende dagen zijn niet veel anders! Genieten en nog eens genieten! Het weer is hier fantastisch!

De zon gaat hier wel vroeg onder, rond 17.00 uur en dan is het ook gelijk helemaal donker!
De mensen in Praia da Pipa zijn ontzettend behulpzaam en bieden ongelooflijk veel service, zonder er iets voor terug te verwachtten. Ondanks dat er bijna niemand goed Engels spreekt doen ze erg hun best om het met handen en voeten duidelijk te maken. Ook wordt je nergens de winkels of restaurant ingepraat. Ze laten je met rust, zodat je heerlijk je eigen gang kan gaan.

In het hotel waar wij zitten, zitten gelukkig helemaal geen Nederlanders, maar ga je het centrum in, dan struikel je helaas over ze. We hebben nog wel contact gehad met een Nederlandse jongen die hier excursies verzorgt, maar we zagen het niet zo zitten om een buggytour te doen en naar de cashewboom te gaan, aangezien we dat al hebben gedaan.

We besluiten geen excursie te doen, maar willen we graag paardrijden over het strand. Als we gaan informeren blijkt dat er diverse tochten zijn, maar degene die over het strand gaat, duurt 4 uur….. dat gaat hem niet worden, want dan lopen we de komende dagen wijdbeens! Dus ook paardrijden laten we aan ons voorbij gaan.

Morgen is het weer tijd voor vernieuwing. Nieuw hotel, nieuwe stranden en nieuwe mogelijkheden. We vliegen om 10.00 uur richting Fernando de Noronha, maar vanavond eerst nog even heerlijk uit eten en afscheid nemen van Praia da Pipa!

• 05 November 2011 - 03:15

Erica En Gianfranco:

He luitjes,
    Wat leuk om jullie reisverslag te lezen. Wat kan je in korte tijd een hoop zien en doen. Het klinkt allemaal super, geniet er lekker van!
    Groetjes,
    Erica en Gianfranco