Miljonair in Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Daan en Jo - WaarBenJij.nu Miljonair in Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Daan en Jo - WaarBenJij.nu

Miljonair in Bali

Door: Daan en Jo

Blijf op de hoogte en volg Daan en Jo

12 April 2012 | Indonesië, Bali

Vandaag is onze reis in Maleisië ten einde en maken we de oversteek naar Indonesië; Bali wel te verstaan.

We vertrekken met het vliegtuig (AirAsia, de Easyjet van Azië, dus lekker basic) naar Kuala Lumpur. Dat duurt maar 50 minuten. We moeten dan 3 uur wachten op Kuala Lumpur, alvorens we door kunnen vliegen naar Bali. Het wachten is geen probleem, we gaan lekker eten en hebben overal gratis internet. Dus de tijd vliegt, ook als je niet vliegt. Tevens moeten we nog geld wisselen van Maleisische Ringgit naar Indonesische Ruppiah. Vijf minuten later zijn we miljonair! Met 1,5 miljoen Rupiah op zak checken we voor de volgende vlucht in.

Het is in totaal 3 uur vliegen naar Bali en we komen daar om 18.45 uur aan. Als we landen moeten we een visum kopen en na alle controles (dat zijn er heel veel) mogen we eindelijk de luchthaven af.

We worden opgehaald door de chauffeur van ons resort. De eigenaresse van het resort in Ubud is Nederlandse, wel zo makkelijk!

Aangezien het erg druk is op de weg en het nog even duurt alvorens we bij de accommodatie zijn, biedt de chauffeur aan om ergens te stoppen zodat we kunnen eten. Erg aardig, denken wij! Wij gaan naar binnen en krijgen ongeveer 20 verschillende kleine gerechten geserveerd. Wij vragen wat het allemaal is, maar eigenlijk willen we het niet eens weten. Het zijn kippenhartjes, oren en nog wat andere lichaamsdelen van diverse dieren. Het ziet er niet echt lekker uit en het smaakt al helemaal niet lekker! We proberen bijna alle bakjes (uit beleefdheid) uit, maar dat hadden we beter niet kunnen doen. Elk bakje dat is aangeraakt moeten we afrekenen en dus zijn we ruim 25 euro verder….. Wie zei ons dat Bali zo goedkoop was?

Een beetje beduusd rijden we verder en komen om 21.30 uur bij onze villa aan. Het is prachtig! We hebben een mooie privé villa met een grote tuin en visjes (dus Daan is helemaal in zijn nopjes). Daan heeft met de eigenaresse als verrassing geregeld dat het bed vol bloemen ligt. De villa is prachtig versierd.
De eerste echte dag Bali begint met een goed ontbijt. Heerlijk gebakken eieren (sunny side up), want het is tenslotte 1e paasdag dus dan moeten we wel een eitje eten, vers fruit en koffie. Daarna gaan we de hele dag op pad.

We worden de hele dag door een privéchauffeur rondgereden. We beginnen in Ubud, dat bekend staat om al het prachtige handwerk. We bezoeken een batikfabriek, een zilversmid en een houtsnijwerk atelier. Overal worden we een winkel ingelokt, om spullen te kopen en overal krijgen we discount! Het is erg mooi, maar ik zou niet weten hoe je een houten boeddha van 1,5 meter in je koffer krijgt……

We vervolgen onze weg naar de Elephant cave (tempel) en de Pura Tirtha watertempel (ook wel bekend van het TV programma waar de BN-ers op zoek gaan naar geluk in Bali). Wij wilden ook graag het water in om onze zonde af te spoelen, maar dan zou Daan er volgende week nog staan….. ;-)
Nee, het was ontzettend druk met locals, omdat het zondag is, dat we besloten hebben het over te slaan.

Het wordt tijd voor een lekkere bak koffie en wij stoppen bij een koffieplantage waar we diverse soorten koffie en thee kunnen proeven. Ook krijgen we Luwak koffie, dat is de koffie die gemaakt wordt van de uitwerpselen van een kat. Smaakt prima, maar waarom dit nou zo duur moet zijn? Douwe Egberts volstaat wat ons betreft als nuchtere Hollander ook prima!

Het wordt tijd om te gaan lunchen en dat doen we bij een prachtige vulkaan. Het is een all you can eat buffet en tot onze verbazing komen we een stel Nederlanders tegen die wij in Maleisië ook hebben ontmoet. We lunchen gezellig samen en zo zijn we al snel 1,5 uur verder.

We rijden door naar de hotspring, waar natuurlijk (bijna heet) heilig water uit de fonteinen komt. Er zit ook een zwembad bij. Het is lekker even af te koelen en bij te komen.

Op de terugweg rijden we nog langs een aantal erg mooie rijstvelden tegen de bergwand aan. De dag zit er dan bijna op en de chauffeur brengt ons terug naar Ubud. We gaan heerlijk uit eten en om 21.00 uur haalt de chauffeur ons op en brengt ons terug naar de accommodatie. We drinken nog een lekker biertje en wijntje in onze ‘eigen tuin’ en dan is het tijd om te gaan slapen!

• 12 April 2012 - 12:44

Roger (Bonaire):

Hé Jo en Daan,
    Wat fantastisch weer om jullie reisverhalen te volgen. Weer een hele belevenis en soms een uitdaging (div lichaamsdelen van dieren) en hoog in de lucht op een wankele constructie. Je moet het maar durven. Zo te lezen genieten jullie volop. chapeau en we blijven jullie volgen. Gaan jullie ook nog duiken??? en hebben jullie nog iets gemerkt van de aardbeving van gisteren? gr Petra en Roger

• 13 April 2012 - 14:19

Celeste En Jan-Wybe:

hoi Daan en Jo,

leuk om jullie verslagen ook te lezen:)
    Ook niet bij Tanah Lot geweest?
    Hebben jullie nog wat van de aardbeving gemerkt? Nog veel plezier daar!
    Wij zijn inmiddels weer een paar dagen terug :)

gr Celeste en Jan-Wybe

• 13 April 2012 - 14:43

Steef En Es:

Wauw, dat klinkt goed. Zo te lezen is Bali tot nu toe erg goed bevallen...
    Super man, een eigen tuin...dat heb je goed geregeld. haha :-) Geniet nog even daar en tot volgende week.