kalm Langkawi - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Daan en Jo - WaarBenJij.nu kalm Langkawi - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Daan en Jo - WaarBenJij.nu

kalm Langkawi

Door: Daan en Jo

Blijf op de hoogte en volg Daan en Jo

10 April 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

vanaf nu gaan we het even wat rustiger aan doen! We blijven lekker bij het resort aan het zwembad. Op het eiland is niet veel te doen, dus kunnen we lekker bijkomen en heerlijk een boekje lezen. Het strand bij het resort is erg mooi en het zeewater is erg warm. Afkoelen is er niet bij!

We besluiten om ’s avonds mee te gaan met de nightwalk met een gids die in het resort uitleg geeft over de dieren, bomen en planten die hier leven. Erg leuk en we hebben leuke dieren kunnen spotten.

Daarna rijden we met een taxi naar de hoofdstad Kuah. Leuk om gezien te hebben, lekker gegeten, maar echt heel groot of toeristisch is het niet. Hier vind je met name de locals die hun koopjes en eten hier halen. Aangezien het ruim een half uur rijden is, biedt de taxichauffeur aan om te blijven wachten totdat wij hebben gegeten en uitgeshopt zijn en dat voor slechts 2 euro. Scheelt straks weer een nieuwe taxi zoeken.

De volgende dag gaan we een ritje maken in de cable car, de grootste attractie die Langkawi rijk is. Omdat het om de hoek van het resort zit kunnen we er heen lopen. Je gaat in kleine ski cabines voor 6 personen omhoog naar de top van de berg. Gelukkig is het niet echt druk en zitten we binnen 10 minuten in de lift naar 700 meter boven zeeniveau. Het eerste deel is erg stijl. Het tweede deel van de rit (je kunt in het bakje blijven zitten) is korter en minder stijl.

Boven lopen we naar de twee uitzichtpunten en maken een ronde over de skybridge. Ondanks de stalen constructie is de brug toch wel bewegelijk… Brrr…. Het uitzicht is super, dat dan weer wel!

In de avond gaan we met de taxi naar het ‘centrum’ van Langkawi; Cenang beach. De nightmarket hier stelt helemaal niets voor (volgens de taxichauffeur). We laten ons dus bij het strand afzetten. Wow, wat zijn wij blij met ons (afgelegen)resort. Wat een drukte van jetski’s, parasailen en al dat soort Lloret-de-mar-achtige dingen. Wel hebben ze hier meer winkeltjes (en leukere winkeltjes). Voornamelijk de tax-free winkels zijn erg leuk en goedkoop.

Wij besluiten te gaan eten bij Red Tomato omdat deze zo goed stond aangeschreven op tripadvisor. De beoordeling is duidelijk subjectief, want wij zijn niet heel erg gecharmeerd. Lang wachten en vrij smaakloos.

De laatste dag op Langkawi is al weer aangebroken. Wat vliegt de tijd als je niets doet…. We genieten nog even van de rust en het strand. Veel anders is hier niet te doen. Morgen vliegen we door naar Bali, dus dat betekend een lange reisdag.

We drinken nog een paar heerlijke cocktails en gaan eten bij het beste restaurant van het resort, de Thai, die midden in de zee staat. Nou lekker was het zeker en goed aan de prijs! Maar het was elke Ringgit waard! De laatste dag in Maleisië zit er op en we hebben al aardig wat mensen gesproken die ook al naar Bali zijn geweest en die waren erg enthousiast! Wij hebben er zin in!

• 10 April 2012 - 15:32

Janke En Wim:

Wat is dit weer geweldig om te lezen!!! Fantastisch, geniet nog effe lekker.
    Liefs

• 10 April 2012 - 20:18

Steef En Es:

Zo herkenbaar :-) Gaaf die kabelbaan, ik wist niet dat die er zat.... Die cocktails zijn erg lekker en vooral niet duur. :-) Ik ben benieuwd hoe het is op Bali, geniet er nog even van :-) Knuffel van de kids.