Langkawi here we come! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Daan en Jo - WaarBenJij.nu Langkawi here we come! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Daan en Jo - WaarBenJij.nu

Langkawi here we come!

Door: Daan en Jo

Blijf op de hoogte en volg Daan en Jo

09 April 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vandaag worden we om 07.00 uur met de taxi opgehaald bij hotel voor de boot naar Langkawi. De boot vertrekt om 08.30 uur, maar gezien de drukte op de weg willen we geen risico nemen en vertrekken we ruim op tijd. Uiteraard is er geen file te bekennen en zijn we binnen 20 minuten op de plaats van bestemming! Ach, beter te vroeg dan de boot missen!

Op de boot is het erg koud aangezien de airco erg hoog staat! Brrr…. We vliegen letterlijk over het water, maar gelukkig is het goed weer en wordt er niemand zeeziek. We hebben wel eens andere verhalen gehoord.

Eenmaal aangekomen op Langkawi is het een drukte bij de jetty point (de haven). Veel taxi’s en veel toeristen. Gelukkig weten we een beetje wat de rit moet gaan kosten en vinden we een officiële taxichauffeur die ons wil brengen.

Met de taxi rijden we in een half uur tot drie kwartier naar ons hotel, Berjaya beach resort. Wat een groot complex en wat ontzettend mooi zo in de ‘jungle’. De lobby is behoorlijk groot en je wordt met een busje naar je chalet gebracht. Als je wilt kan je bellen om je ook weer op te laten halen om naar bijvoorbeeld het zwembad of de zee te gaan. Voor ons is het slechts 5 minuten lopen, dus we maken er (bijna) geen gebruik van, maar voor de mensen die verder op het park zitten kunnen wij het ons voorstellen. Als je een beetje pech hebt, is het ongeveer 30-45 minuten lopen van je chalet naar het zwembad. Er zijn ruim 500 chalets die allemaal veel privacy hebben, dus een beetje grond heb je wel nodig!

Het chalet ziet er mooi uit en we merken ook snel onze huisspin op. Hij zit in een enorm net onder ons balkon. Hij is groot en ziet er angstaanjagend uit! Niet eentje om zonder handschoenen aan te pakken.

Uiteraard komen wij ook hier weer met regen aan. Het komt met bakken uit de lucht en als het weer een beetje is opgeklaard, gaan we richting het zwembad om een duik te nemen. We merken al snel dat het resort vol zit met medelanders, iets zachter praten dus…..

Het resort ligt niet in het centrum, maar is wat meer afgelegen. Vlakbij is een klein stadje (oriental village) dat lijkt alsof je in de Efteling bent. Het is allemaal een beetje ‘gemaakt’ en heeft niets meer weg van Maleisië. Je kan er lekker eten en tevens is hier de cable car naar de hoogste berg gevestigd.

We besluiten lekker aan het zwembad te relaxen, tijd om bij te komen!

• 09 April 2012 - 16:57

Steef En Es:

Gaaf hé, wij zijn hier ook geweest. Hou vooral de deuren en ramen op slot, want de los lopende apen jatten alles weg. haha. Geniet van het laatste stukje van jullie vakantie. :-)

• 10 April 2012 - 09:23

Petra Z:

Nu ben ik stik jaloers!!!!
    Ook hier komt het met bakken uit de lucht maar blijf de temp. ook steken op 10 graden!