Het eiland rond in 1 dag - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Daan en Jo - WaarBenJij.nu Het eiland rond in 1 dag - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Daan en Jo - WaarBenJij.nu

Het eiland rond in 1 dag

Door: Daan en Jo

Blijf op de hoogte en volg Daan en Jo

06 April 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Het wordt tijd om iets meer van Penang te gaan zien! Aangezien het zo ontzettend druk is op de weg besluiten we vandaag maar eens vroeg te vertrekken om de file te vermijden.

We beginnen in Georgetown, waar we redelijk snel aankomen. We rijden eerst naar de haven waar we boottickets kopen voor de overtocht naar Langkawi voor over een paar dagen, zodat dat alvast geregeld is. Vervolgens gaan we naar het oude Fort Cornwallis en door naar Clan Jetty, een wijk die op het water is gebouwd. In de regentijd staan alle huizen in het water, maar nu staat een groot gedeelte ‘droog’ en dat ruik je ook….

We rijden door naar het zuiden waar we de Snake tempel bezoeken. Zoals de naam al doet vermoeden, zit deze tempel vol met slangen. Ze zitten in de bomen, liggen in de tuin en hangen over de schilderijen. Je mag ook op de foto met een slang om je nek, maar daar bedanken we voor. We willen het niet stimuleren dat deze dieren hiervoor gebruikt worden.

Daarna gaan we naar de boeddhistische tempel Kek Lok Si. Ook op weg hiernaar toe stonden we weer in de file. Dus wat later dan gepland komen we hier aan. Het is een enorme tempel die boven op een berg staat. Lui als we zijn rijden we met de auto helemaal naar boven toe achter alle andere auto’s aan. Wat we niet doorhebben, is dat we niet achter de toeristen aan rijden, maar achter de lokale bevolking.

Eenmaal boven op de berg parkeren we de auto en krijgen we door dat we op de begraafplaats van de tempel zijn aangekomen. Omdat het zondag is komen er honderden mensen naar de begraafplaats toe met eten, drinken en dierbare spullen om aan de overledene te offeren. Zij laten deze spullen bij de gedenkplaats van de overledene staan en een gedeelte verbranden ze.

We besluiten om de mensen hier verder niet te storen en rijden terug naar de ingang van de tempel om die te bezoeken. Het is een prachtige tempel en het uitzicht is nog mooier!

Na de(late) lunch rijden we door Penang Hill waar een treintje ons naar de top van de heuvel brengt en waar we een mooi uitzicht hebben over heel Penang, althans dat is de bedoeling. Maar voor we de berg op zijn wordt het ineens erg bewolkt en begint het ook nog eens te druppelen. Het uitzicht (zo ver als we kunnen zien) is inderdaad erg mooi. Nadat Jo met een aantal mensen op de foto is geweest (ja, ook zij is hier een toeristische attractie met haar rode haar en witte huid) wordt het tijd om weer naar beneden te gaan. We rijden terug naar het hotel waar we nog even snel een duik nemen in het zwembad en ’s avonds struinen we nog even lekker over de avondmarkt en genieten we van allerlei lokale lekkernijen.

Vandaag wordt de huurauto om 10.00 uur opgehaald. We hebben gelukkig geen schade gereden, al vraag je je wel af hoe dat kan in Penang…. Het verkeer is echt 1 grote chaos en de ambulances rijden af en aan.
We hebben even geen zin om de stad in te gaan en besluiten vandaag even lekker te relaxen bij het zwembad. Heerlijk zo’n dagje niets doen! Even bijkomen van alle drukte!

• 06 April 2012 - 11:10

Theo En Inge:

wat een hectische stad,en dan nog zoveel gezien.
    maar de bevolking heeft wel smaak dat ze met jou op de foto willen,je moet er een schoteltje neerzetten HAHA wie weet

• 07 April 2012 - 07:17

Petra Z:

Ja Jo, ik kan mij voorstellen dat jij een beeldschone attractie bent voor de locals!!