Drukte in Penang - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Daan en Jo - WaarBenJij.nu Drukte in Penang - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Daan en Jo - WaarBenJij.nu

Drukte in Penang

Door: Daan en Jo

Blijf op de hoogte en volg Daan en Jo

04 April 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Het heeft even geduurd dus we lopen wat achter..maar hier weer een update.

Dag 9
Na een heerlijk uitgebreid ontbijt wordt het tijd om verder te gaan en afscheid te nemen van het fantastische hotel en het dorpje Tanah Rata. De rit begint zoals de rit hiernaartoe begon: bochtig, maar nu met een flinke daling ipv stijging. We gaan weer naar zeeniveau en je merkt dat het gelijk weer een stuk warmer wordt. We rijden in 4,5 uur naar het eiland Penang, die wij bereiken via de 13,5 km lange brug. Als we het eiland op komen rijden merken we dat het erg druk is met verkeer. Motors en brommertjes razen om je heen. Goed uitkijken dus!

Het hotel ziet er prima uit, een ruime kamer en een mooi groot zwembad! Gelukkig hebben we een auto, aangezien we aan de buitenkant van Batu Ferringhi zitten. ’s Avonds gaan we naar de avondmarkt in Batu Ferringhi. Dit is een hele lange markt waar je van 19.00 – 00.00 allerlei namaak spullen kan kopen. Het is een gezellige markt, waar je tevens heerlijk (goedkoop) kan eten en drinken.

Als we teruglopen richting de auto komen we bekenden tegen (Sjef, Ria en Dennis) die we gedurende onze reis al meerdere malen zijn tegengekomen. We hebben ze ontmoet in Taman Negara, kwamen ze weer tegen in de Cameron Highlands en ook op Penang kunnen we elkaar niet ontlopen. De belofte van een biertje bij de volgende ontmoeting wordt direct ingelost. Het is erg gezellig en het wordt een latertje! Ook zij gaan straks weer door naar Langkawi, dus ook daar gaan we zeker nog een keer een biertje drinken!

Dag 10
We besluiten vandaag te gaan shoppen bij een van de grote shoppingmalls in Georgetown, het drukke centrum van Penang. Helaas is het ontzettend druk op de weg en staan we ongeveer 1,5 uur vast in de file….. Dat is even een tegenvaller. Als we eindelijk een shoppingmall bereikt hebben, blijkt deze nog in opbouw te zijn en zijn er slechts een paar winkels open. Gelukkig zitten er meerdere shoppingmalls bij elkaar en de volgende die we inlopen is erg groot! Het is ondertussen tijd geworden om te lunchen en we besluiten voor sushi te gaan!
Heerlijk! Daarna hebben we nog even lekker geshopt en als we terug zijn bij het hotel duiken we nog even lekker het zwembad in.