De eerste momenten onder water - Reisverslag uit Malé, Malediven van Daan en Jo - WaarBenJij.nu De eerste momenten onder water - Reisverslag uit Malé, Malediven van Daan en Jo - WaarBenJij.nu

De eerste momenten onder water

Door: Daan en Jo

Blijf op de hoogte en volg Daan en Jo

15 April 2013 | Malediven, Malé

Na een heerlijk uitgebreid ontbijt met heel veel lekkers, gaan we richting de duikschool. Voor Jo is het de vraag of ze haar oren kan klaren en dus mee kan gaan duiken.

We krijgen een rondtour door de duikschool en alles wordt haarfijn uitgelegd. We hebben al heel wat duikscholen gezien, maar nog nergens is het zo goed georganiseerd als hier en ziet het er piekfijn en schoon uit! Dat geeft vertrouwen! We gaan het water in en nadat we 'geslaagd' zijn voor onze oefeningen onder water, duiken we verder richting het huisrif.

Als we verder gaan blijkt dat Jo haar oren wel kan klaren, maar gaat niet heel soepel. Het is best pijnlijk en dat betekent niet te diep duiken. Ze blijft rond de 9 meter hangen, terwijl de andere duikers wat dieper gaan. Enige nadeel is dat ze steeds de luchtbubbels van de duikers die onder haar zitten om haar oren krijgt.

Er zitten heel veel mooie vissen, dus dit belooft veel goeds! Het wordt nog veel leuker als we een schilpad zien aankomen die vlak bij ons gaat liggen op de grond. Jo kan hem zelfs aanraken (maar doet ze niet). Daan heeft gelukkig de onderwatercamera bij zich waar hij prachtige plaatjes mee kan schieten! Eerst duik is een feit! We vinden het geweldig en besluiten om gelijk dezelfde dag nog een bootduik te gaan maken.

Om 14.30 uur moeten we terug zijn bij de duikschool, we pakken onze spullen en gaan met de boot naar een mooie duikplek die niet te diep is. Nadat we het water zijn ingegaan , lukt het Jo na een paar meter niet meer om haar oren te klaren, weer terug naar boven dus. Nog een keer proberen en anders zit er niets anders op om weer terug te gaan naar de boot.

Heel rustig aan proberen we nog een keer te zakken en met een behoorlijke klap gaat haar oor open. Een opluchting, maar wel een pijnlijke. Gelukkig kunnen we de duik wel afmaken, al dan niet zo diep. We hebben in ieder geval weer wat prachtige foto's kunnen maken.

Eenmaal terug in de villa staat er een heerlijke schaal vol vers fruit en een fles wijn voor ons klaar om ons een fijne honeymoon te wensen! De vakantie kan nu al niet meer stuk!

• 20 April 2013 - 09:28

Janke En Wim:

Zo te horen een geweldige reis. Jammer Jolanda dat je ziek bent geworden, maar toch probeert om het door te zetten. Doe wel voorzichtig en als het effe kan, blijf vooral genieten. En eeehhhh stelletje op huwelijksreis!!!!!!!! Liefs Pa en Ma

• 21 April 2013 - 11:00

Mieke En Jilles:

Leuk dat jullie het zo naar de zin hebben zo ver van huis etcetera. Lekker gedoken, mooie ervaringen en prachtige foto's.
    Fijn dat Jolanda lekker mee onder water gaat. Dat is toch gezelliger voor jullie twee. Dus ga zo lekker door.
    Geniet ervan jullie zijn er nu toch. Hier veels te koud.

Groetjes en kusjes, Mieke en Jilles.