First day in Paradise! - Reisverslag uit Malé, Malediven van Daan en Jo - WaarBenJij.nu First day in Paradise! - Reisverslag uit Malé, Malediven van Daan en Jo - WaarBenJij.nu

First day in Paradise!

Door: Daan en Jo

Blijf op de hoogte en volg Daan en Jo

14 April 2013 | Malediven, Malé

(We zijn er nog al dan niet met enige vertraging vanwege matig internet.)

Na 3,5 uur wachten op Dubai gaat onze vlucht naar Male (Malediven). De vlucht duurt 3,5 uur! Jo is inmiddels behoorlijk ziek geworden, ze heeft een behoorlijke griep tr pakken en duidelijke koortsverschijnselen. We zijn moe, want het is inmiddels al middernacht (Nederlandse tijd). Na het eten vallen we direct in slaap en 3,5 uur later moet de stewardess een bom laten ontploffen om ons wakker te krijgen, omdat we gaan landen. We zijn wel eens beter wakker geworden....

Eindelijk, we zijn er!! Tenminste, we zijn op de luchthaven van Male, nu moeten we nog naar ons resort zien te komen. We gaan een busje in en worden naar de volgende vertrekhal gebracht. We gaan namelijk met een watervliegtuigje naar het resort toe!

We worden naar een VIP room gebracht waar we een welkomsttasje krijgen met drankjes en oordopjes voor het vliegtuig. Na een half uurtje wachten kunnen we aan boord.

Het is een klein vliegtuigje waar 12 man in kan. Het is warm in het vliegtuigje en Jo heeft nog steeds koorts, dubbel zuur op dit moment. Gelukkig maakt het uitzicht heel veel goed. Mooie eilandjes, helder blauwe zee en een strak blauwe lucht. Na ongeveer 3 kwartier worden we netjes afgeleverd bij de jetti (aanlegsteiger) van het resort.
Een aantal medewerkers heten ons welkom met trommels en wat gezang. Geen idee wat ze zingen, maar het geeft je wel een welkom gevoel ondanks maar 3 uur slaap.

Inchecken gaat vlot, we krijgen zelfs een upgrade aangeboden naar strandvilla met Jacuzzi. Als wordt gevraagd of we op honeymoon zijn en voorzichtig liegen....wordt ook de volgende verrassing in gang gezet. We zijn benieuwd!

De koffers zijn helaas niet zo volgzaam. Het duurt ruim 3 uur voordat ze in de kamer staan. Eindelijk! En dat terwijl het eiland in een uur heen en weer te wandelen is.
Er is (zo blijkt achteraf) iets misgegaan met de nummers. Op de labels van de koffers stond nummer 230...wij hadden beach villa 232 (de upgrade was blijkbaar niet overal doorgekomen....).
Het genieten kan beginnen! De beachvilla is prachtig! In de "tuin" staat het toilet, de openluchtdouche en dus de jacuzzi met 2 persoons ligbed en met een paar stappen sta je in de zee. Romantischer kan niet!

Eerst lekker bijkomen van de reis en aanschuiven bij het lunchbuffet. Door onze jetlag hebben we niet helemaal meegekregen dat we ons horloge nog een uur verder moeten zetten. Het eiland waar wij verblijven ligt nog een tijdzone verder dan de hoofdstad Male.
We komen dus te laat bij het restaurant aan, maar we mogen nog snel even wat opscheppen. Een goede maaltijd doet wonderen en we kunnen er weer even tegen aan!

We gaan gelijk naar de duikschool om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Je bent verplicht om hier een oriëntatieduik te doen, alvorens je mag gaan duiken met de boot of bij het huisrif. Dit heeft alles met veiligheid te maken. Je moet ook een aantal oefeningen onder water doen (masker af doen en klaren en buddybreathen) om te zien of je alle vaardigheden beheerst om te kunnen duiken. Een zorg voor morgen!

We springen nog even de turquoise blauwe zee in en die is heerlijk warm (30 graden). We gaan 's avonds nog even lekker eten en dan is het tijd om te gaan slapen, aangezien Jo nog best ziek is, kunnen we ons slaap goed gebruiken. Hopen dat ze morgen kan gaan duiken, hier zijn we tenslotte voor gekomen!

Voor vandaag weer even genoeg meegemaakt. Tot het volgende verslag!

• 19 April 2013 - 18:09

Theo En Daan :

we hopen dat de griep niet al te lang heeft geduurd,en dat
    jullie een paar prachtige duiken kunnen maken op dit mooie eiland
    liefs theo en inge

Tags: kuredu, male, duiken