Terug in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Daan en Jo - WaarBenJij.nu Terug in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Daan en Jo - WaarBenJij.nu

Terug in Dubai

Door: Daan en Jo

Blijf op de hoogte en volg Daan en Jo

13 April 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Vandaag zijn we weer onderweg naar een nieuwe vakantiebestemming; de Malediven en Sri Lanka. Via ......DUBAI.

We hadden deze reis eigenlijk gepland staan in maart, maar helaas was het niet mogelijk om in die periode op vakantie te gaan.

Aangezien de beste reisperiode voor de Malediven in maart is (qua weer en om te duiken, want daar gaan we tenslotte voor) hebben we besloten om in april als eerste de Malediven te bezoeken en dan pas door te gaan naar Sri Lanka.

Een normaal mens gaat eerst rondreizen en dan bijkomen op de Malediven.... maar daar zijn we nog niet van beschuldigd: "normaal zijn...."

Aangezien we beiden best een drukke tijd achter de rug hebben komt het eigenlijk wel goed uit! Kunnen we eerst bijkomen op de Malediven en gaan we eens een keer uitgerust beginnen aan een rondreis, kijken hoe dat bevalt! :-)

Dit is de eerste keer dat wij ons verheugen om te gaan vliegen.... we vliegen namelijk met de Airbus A380!! Het grootste passagiersvliegtuig ter wereld met alle nieuwste snufjes!

Voor het idee; het vliegtuig heeft 2 verdiepingen, er zijn 1400 kanalen met films, muziek, etc. er is (tegen betaling) wifi aan boord, dus je kan gewoon internetten en als je bussinessclass zit, kan je besluiten om een douche te nemen! Als je wil weten wat er buiten allemaal gebeurt, dan kan je dat precies volgen, aangezien er 3 camera's zijn die live beelden tonen van de vlucht (vanaf de staartvleugel, onder het vliegtuig en naar voren). Kortom, wij vervelen ons de komende 6 uur niet!
We vliegen eerst naar Dubai en daar hebben we een overstap (ruim 3,5 uur wachten) en dan vliegen we in een keer door naar de Malediven. We hebben dus nog wel even te gaan!

We hebben net de menukaart gekregen met wat we vandaag te eten krijgen in het vliegtuig en ik kan je verklappen; je kan beter een vliegtuigstoel reserveren bij Emirates, dan een tafeltje in een willekeurig restaurant! Je komt dan ook nog eens ergens ;-).
Benieuwd naar het menu?

Vooraf: garnalencocktail
Hoofdmenu: Kip met pepersaus of Lamskoteletjes
Dessert: perencompote met chocolade brownie en chocoladesaus
Koffie en thee met chocolaatjes

Genoeg over de vlucht! Wij gaan ons opmaken voor een mooie reis met hopelijk mooi (duik)weer en leuke belevenissen, waar we jullie uiteraard graag weer deelgenoot van maken!

We hebben begrepen dat de Malediven qua internet nog wat uitdagingen kent (heel erg duur), dus het zal hoogstwaarschijnlijk de komende dagen nog even stil blijven, maar daarna zal snel de update volgen!

Groetjes,

Daan & Jo

• 14 April 2013 - 11:38

Theo En Inge:

wat een super ervaring met zo'n mooi vliegtuig, en nu lekker uitrusten
    en genieten van al het mooi's onderwater. veel plezier
    liefs pa en ma

• 14 April 2013 - 13:44

Janke En Wim:

Hallo vakantiegangers,

Nou we horen het alweer het gaat weer helemaal goed. Met de airbus een luxe lunch, effe genieten op de Maladiven. Geweldig!!!! Geniet er maar lekker van.
    Groetjes
    Janke en Wim

• 14 April 2013 - 15:04

Thomas En Loes:

pfff.. 't is toch allemaal niet meer te volgen..
    zo zit je te wappen met een harde zwoeger op kantoor met bosrijk uitzicht..
    krijg je paar dagen later mailtje dat meneer en mevrouw WEER eens op vakantie zijn!!!

nou.. geniet ervan!!
    maak er een mooie tijd van met elkaar..

(en niet steeds TEveel opscheppen hé, over hoe mooi het daar wel niet is.. ;) )

• 14 April 2013 - 15:05

Thomas: