Manta's or no Manta's. That is the question.... - Reisverslag uit Malé, Malediven van Daan en Jo - WaarBenJij.nu Manta's or no Manta's. That is the question.... - Reisverslag uit Malé, Malediven van Daan en Jo - WaarBenJij.nu

Manta's or no Manta's. That is the question....

Door: Daan en Jo

Blijf op de hoogte en volg Daan en Jo

17 April 2013 | Malediven, Malé

Vandaag gaan we een snorkeltour doen waarbij we Manta's gaan spotten. We hadden gehoopt dat we tijdens het duiken Manta's tegen zouden komen, maar we hebben begrepen dat die kans heel erg klein is. De enige optie om ze echt te kunnen zien is door middel van een snorkeltour. We kunnen het via de duikschool regelen. Die tour duurt een hele dag, maar dat vinden we te veel.

We gaan naar het watersportcentrum en daar bieden ze een speciale manta snorkeltour aan. Deze tour duurt 2 uur en je gaat met een speedboot in plaats van een gewone boot. Tijdens deze tour gaan we speciaal op zoek naar Manta's (ze geven maar 50% garantie dat je zal zien) en daarna ga je nog snorkelen bij een ander eiland. We hebben er zin in!

Eenmaal bij het watersportcentrum aangekomen blijkt dat wij de enige zijn die voor vandaag hebben ingetekend, maar deze trip gaat pas door als er minimaal 4 deelnemers zijn. De trip wordt helaas gecancelled. Het spotten van de Manta's was een van de dingen waarvoor we naar de Malediven zijn gekomen.

Morgen vertrekken we al weer naar Sri Lanka, dus vandaag was helaas een van de weinige mogelijkheden. Een enorme teleurstelling die we even moet verwerken.

We besluiten ons in ieder geval in te schrijven voor morgen en hopelijk lukt het nog om mee te gaan voor we vertrekken. De vertrektijd van het watervliegtuig wordt pas 's avonds bekend gemaakt, dus fingers crossed!

We besluiten om eerst een duik te nemen in het prachtige heldere zeewater, om ons vervolgens te laten verwennen met een heerlijke massage! Dat doet goed! 's Middag maken we nog een laatste bootduik en zien een prachtige schildpad (echt een joekel!) en 3 enorme roggen die in een flits voorbij vliegen. Kortom een hele mooie laatste duik!

We krijgen 's avonds te horen dat we om 11.45 uur moeten uitchecken en de snorkeltour naar de manta's eindigt om 11.30 uur. Dat moeten we dus kunnen redden! Het is wel even rennen en vliegen, maar dat zijn wij inmiddels gewend! Er zijn genoeg personen die mee willen en nu nog hopen op mooi weer en dat de manta's ons morgen goed gezind zijn!