"wild water" raften... - Reisverslag uit Kitulgala, Sri Lanka van Daan en Jo - WaarBenJij.nu "wild water" raften... - Reisverslag uit Kitulgala, Sri Lanka van Daan en Jo - WaarBenJij.nu

"wild water" raften...

Door: Daan en Jo

Blijf op de hoogte en volg Daan en Jo

23 April 2013 | Sri Lanka, Kitulgala

Na het ontbijt gaan we naar Kitulgala. Vandaag gaan we namelijk raften. Als we aankomen ligt het personeel te slapen in de boot.

Na 3 keer toeteren worden ze wakker.... Wij hebben er niet zo'n goed gevoel bij. Het ziet er een beetje armoedig uit. Als we aangeven dat we twijfelen of dit allemaal wel veilig is, geeft Lucien aan dat hij vaker bij hun deze excursie heeft gedaan. Het is ook een stuk goedkoper dan in eerste instantie aangegeven.

We besluiten het toch te doen en gaan met de trap naar beneden. Er gaan 2 jongens mee en na een korte uitleg gaan we van start! De rivier is niet echt hoog (mei en juni is het regenseizoen) dus we gaan er van uit dat we het zullen overleven. Na ongeveer 7 stroomversnellingen kunnen we nog even zwemmen in de rivier en daarna is het afgelopen. Een trip van slechts 1 uur.... nu begrijpen we dan ook waar het prijsverschil in zit. We vinden het erg jammer dat de route maar zo kort is. Volgens ons zijn er betere organisaties te vinden, maar dat is dus lastig te bewijzen.

We worden met de tuktuk (met de raftboot bovenop het dak) terug gebracht naar de opstapplaats.

We zijn drijfnat en kleden ons snel om. We hebben nog een lange rit voor de boeg naar het volgende hotel. We lunchen onderweg en komen tegen het einde van de middag aan bij ons hotel (Whatsala Inn)
Nou, hotel..... wij vinden een jeugdherberg nog te veel eer. Het is echt back-to-basic, terwijl we net uit een superdeluxe hotel vandaan komen, even omschakelen dus... In de omgeving is het echter een van de betere onderkomens en de service is verder goed. We blijven hier gelukkig maar 1 nacht, of eigenlijk niet eens een hele nacht aangezien we hier 's nachts gaan beginnen aan de klim van de Adams Peak.

Jullie gaan wat??
ja, jullie lezen het goed! We gaan "Hiken" . Toen we de berg vanuit het hotel zagen hadden wij eerlijk gezegd ook een beetje spijt.... De beklimming van de Adams peak is een pelgrimstocht en wij hadden bedacht dat het wel leuk zou zijn om ook iets "actiefs" te doen. Maar waarom we dan precies deze berg hebben uitgezocht?? Die vraag hebben we sinds de aankomst hier ook enkele keren aan onszelf gesteld.

Even ter verduidelijking; de Adams Peak heeft 5200 treden (enkele reis) en de route is 11 kilometer lang (enkele reis). Voor de klim naar boven staat ongeveer 3 uur. Iedereen start 's nachts om 02.00 uur, zodat ze met zonsopgang 05.30 uur op de berg zijn. Het schijnt een hele mooie ervaring te zijn. We vinden het best spannend omdat we niet precies kunnen achterhalen hoe zwaar de tocht zal zijn. We gaan al om 20.00 uur slapen, zodat we een beetje uitgerust aan de tocht kunnen beginnen.

Lees in het volgende verslag: Hebben we het gehaald...?Dag 12 24 april

• 28 April 2013 - 12:41

Inge En Theo:

jullie redden dit echt wel,zo sportief als jullie zijn en als dank een romantische
    zonsopgang, wat wil een mens nog meer .sterkte hoor
    liefs pa en ma