Kalm aan in Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Daan en Jo - WaarBenJij.nu Kalm aan in Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Daan en Jo - WaarBenJij.nu

Kalm aan in Kandy

Door: Daan en Jo

Blijf op de hoogte en volg Daan en Jo

22 April 2013 | Sri Lanka, Kandy

We starten met een bezoek aan een houtsnijwerkfabriek. We krijgen uitleg en worden vervolgens in een showroom gedropt. Uit beleefdheid kopen we wat, maar dit is niet echt ons ding.

We merken dat we heel veel moeite hebben om de regie tijdens het reizen uit handen te geven. Normaal besluiten we zelf tijdens de reis wat we gaan doen en waar we zin in hebben. Doordat je een gids bij je hebt ben je daar wat beperkter in. Sri Lanka is niet het land waar je op je eigen houtje kan gaan rondreizen, aangezien zelf rijden gelijk staat aan Russisch roulette. Het is echt levensgevaarlijk om zelf te rijden, wij zijn dan ook heel blij met onze chauffeur. Maar toch missen we een beetje het gevoel met de lokale bevolking en komen we op plekken wat niet helemaal ons ding is.

Lucien biedt vandaag de mogelijkheid om naar het olifantenweeshuis te gaan. Maar aangezien we dat ook in Thailand en Maleisië gezien hebben (ja, wij zijn verwend) besluiten we vandaag om niet naar het olifantenweeshuis te gaan, maar lekker Kandy in te gaan en ons tussen de mensen te bewegen. Lokaal voedsel te eten en lekker rond te kijken. We vermaken ons prima!

Na 3 uur wandelen in de stad houden we het voor gezien en gaan we lekker relaxen in het zwembad! Even lekker bijkomen! Heerlijk zo'n rustige dag. Morgen wat meer actie...?!

Tags: Kandy