Eerste stappen in Rio - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Daan en Jo - WaarBenJij.nu Eerste stappen in Rio - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Daan en Jo - WaarBenJij.nu

Eerste stappen in Rio

Door: daanenjo

Blijf op de hoogte en volg Daan en Jo

29 Oktober 2011 | Brazilië, Rio de Janeiro

De eerste dag is al weer voorbij. terwijl (de meesten van) jullie hard aan het werk waren, zaten wij er relaxed bij in het vliegtuig. Eerst naar Madrid, daarna door naar Rio.
De vlucht naar Madrid behoorlijk wat turbulentie gehad. De zakjes hadden we al strategisch geplaatst...maar uiteindelijk niet nodig gehad.
De vlucht naar Rio verliep beter. Beenruimte was prima, stoelen waren goed. Daar kan Arkefly nog een voorbeeld aan nemen. Helaas ook hier wel wat turbulentie. Gelukkig aan het einde van de vlucht. Er zijn meerdere zakjes gebruikt...maar (net niet) door ons!

We werden opgehaald door een privetaxi. Even geld gewisseld en door naar het hotel. Onderweg hebben we al (bij nacht) de eerste bezienswaardigheden mogen aanschouwen. Met begeleidende informatie van onze taxichauffeuse en gids, Leni.

Ze rijdt net zoals ze verteld: Snel, maar een beetje vaag. Rijstroken worden allemaal volledig benut en de snelheid: tja...niet echt constant! Maar we zijn heelhuids aangekomen.
Nu (02:00 uur Nederlandse tijd) zitten we net in ons hotel op de 13e verdieping (we zijn niet echt bijgelovig) en hadden het idee om nog een drankje te pakken in de wijk Lapa. Helaas we zijn gesloopt..

Morgenochtend om 8:30 weer klaarstaan voor de eerste kennismaking met Rio, nu bij daglicht.

• 29 Oktober 2011 - 08:44

Janke En Wim :

Fijn dat jullie reis goed is geweest (behalve de turbelentie) maar goed, heelhuids aankomen is belangrijker, toch? Zo laat je bed in en dan weer vroeg bij de pinken zijn om Rio te bekijken. We kennen dat nog van Egypte. Geniet ervan. Liefs

• 29 Oktober 2011 - 18:28

Quinten:

Hallo Ome Daan en Tante Jolanda,

bedankt voor de leuke kaart...., maar wie is die kleine jongen op die kaart???
    IK....NEE....ik ben al groot....!!!!

Dikke kus Quinten. :-)

• 29 Oktober 2011 - 18:37

Es & Steef:

Fijn te horen dat je zo bent opgeknapt van de codeïne tabletten. Gelukkig is de reis goed, maar een beetje onrustig verlopen. Geniet er van. Groetjes van ons en een dikke knuffel van de kids.

• 30 Oktober 2011 - 09:19

Petra Van Der Zande:

Wouw, alweer aan de andere kant van de wereld!!!
    Hoe meer je leert van het Leven hoe rijker je zal zijn.
    Geniet....XX

• 30 Oktober 2011 - 14:35

Mieke En Jilles:

Wat leuk, dat jullie weer enorm aan het genieten zijn. En ook dat het niet bij jullie om de hoek is. Die grote plas vind ik ( Mieke ) wel heel erg groot om over te vliegen. Laat je lekker verwennen. Veel liefs Mieke en Jilles.

• 31 Oktober 2011 - 07:50

Glen:

Goed te horen dat 't uiteindelijk redelijk goed is gegaan. Heel veel plezier daar! Glen

• 31 Oktober 2011 - 12:54

Roger (Bonaire):

He Jo en Daan,

Verrast dat jullie weer op vakantie zijn. Wist niet dat deze reis doorging. Geniet er maar lekker van en zwaai op de terugweg even als jullie over Bonaire vliegen ;-)
    Denk er aan om een lesje Salsa dansen (of de tango!) te nemen. leuk om weer jullie reisverslagen te lezen. groetjes Roger de Jong