Welkom in het REGENwoud! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Daan en Jo - WaarBenJij.nu Welkom in het REGENwoud! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Daan en Jo - WaarBenJij.nu

Welkom in het REGENwoud!

Door: Daan en Jo

Blijf op de hoogte en volg Daan en Jo

28 Maart 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vandaag gaan we voor een paar dagen de jungle in! De huurauto wordt netjes bij ons hotel afgeleverd en met gevaar voor eigen leven rijden we de stad uit!

In Maleisië zit de bestuurder rechts en rijden ze links in tegenstelling wat we in Nederland doen. Ook de rotonde nemen ze de andere kant op..... met een toeterconcert tot gevolg.... Kortom echte vrienden hebben we tijdens het auto rijden niet gemaakt. Maar als je eenmaal het principe doorhebt, dan wordt het vanzelf weer leuk!

Het is totaal 275 kilometer rijden naar de Taman Negara, dat moet in 4 uurtjes te doen zijn.

Het is het eerste deel gaat voornamelijk over de snelweg. Dit rijdt lekker. De laatste 60 km zijn n-wegen, met veel diepe kuilen, de weg is op sommige plaatsen gewoon weggezakt. Op langzame en naar roet stinkende trucks na, gaat alles prima.

Eenmaal aangekomen bij Taman Negara vinden we een beveiligde parkeerplaats, waar we de auto 2 dagen kunnen laten staan. We pakken de koffers uit de auto, maar doen ze er met dezelfde vaart weer in. Het begint te regenen en niet echt zuinig! Een wolkbreuk met behoorlijke klappen onweer! O, ja nu weten we het weer; we zitten in het REGENwoud!

Ons resort zit aan de overkant van de rivier die alleen met een bootje te bereiken is. Zoals het nu regent, kunnen we net zo goed met onze koffer zwemmend naar de overkant! Er zit dus niets anders op dan in de auto te wachten tot het wat minder gaat regenen.

Het klaart na een half uurtje weer redelijk op en we nemen de boot naar ons resort.
We checken in en gaan naar het chalet toe. Het blijkt dat we de chalet die wij hebben geboekt niet hebben gekregen, maar dat we in het guesthouse, “number 73” zitten. Wij terug naar de receptie. Ze laten ons weten dat ze een fout hebben gemaakt. Vanwege een Canandese internationale school die net is aangekomen, zijn alle chalets volgeboekt. Ook een upgrade is niet mogelijk, want ook die zitten ook vol.

Er wordt ons een korting aangeboden, maar daar worden we niet echt blij van, wij hadden ons verheugd op het chalet. Als er ook nog een gratis diner (buffet) wordt aangeboden, keren we tevreden terug naar onze guesthouse. Eind goed al goed!

Bij het diner zijn we al bekend als de gasten van “number 73”. Het lijkt er op dat het voltallige personeel inmiddels op de hoogte is van de hele situatie. Ach het zorgt wel voor voldoende aandacht!

We hebben lekker gegeten en moe van de rit zijn we op tijd gaan slapen!

• 28 Maart 2012 - 17:08

Steef & Es:

Zo leuk om te lezen als je er zelf ook bent geweest. Het lijkt wel of ik mijn eigen verslag aan het lezen ben... haha.
    Smeer je wel goed in tegen de muggen, want ze lusten je rauw daar.... :-)
    Als jullie geluk hebben komt er ook nog een aap mee dineren. Hahahahaha.
    Geniet er van, het is zo leuk daar.

• 28 Maart 2012 - 18:09

Tamara:

Hoi Daan en Jo, wat een leuk reisverslag, maar oh wat een werk...ik heb al haast geen tijd om al jullie verslagen te lezen.
    Had ik net een heel verhaal geschreven, maar had mijn naam onderaan ipv bovenaan gezet..weg hele verslag. Lekker hoor!Let vooral op de apen. Ze lijken zo leuk, maar wat denk je als je straks iemand hoort zeggen ...in number 73 ...hangt een aap in het gordijn en als je dan gaat kijken blijkt dat leuke beest ook nog eens met zijn modderpoten over al jullie schone kleren gelopen te hebben. Dan is dat beest op eens niet meer zo grappig. Ik spreek uit ervaring!
    Maken jullie nog een paar foto's van al die verschillende beesten? Geniet lekker samen en tot snel. Groetjes Tamara