Everglades en Key Largo - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Daan en Jo - WaarBenJij.nu Everglades en Key Largo - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Daan en Jo - WaarBenJij.nu

Everglades en Key Largo

Door: daanenjo

Blijf op de hoogte en volg Daan en Jo

14 Mei 2011 | Verenigde Staten, Key Largo

Ons bezoek aan de Everglades hebben we vanuit Naples gedaan. Achteraf was het misschien handiger geweest om de Everglades op de weg vanuit Naples naar de Keys te bezoeken. De volgende dag rijden we namelijk weer dezelfde route, alleen nu verder door naar Key Largo. Maar hey, het is een mooie route….dus echt erg is het niet.

Op de route van Naples naar Key Largo nemen we halverwege een korte stop bij een Everglades Safaripark. Hier doen we een Airboat tour. Je gaat dan het water op om de alligators van dichtbij te zien. Omdat het waterniveau zo laag is, kunnen we niet de gehele route afleggen door de Everglades. Gelukkig zien we wel veel dieren, waaronder natuurlijk de alligator. Maar ook zilverreigers, lepelaars en zelfs een otter. We kregen ook een alligatorshow te zien en we mochten een alligator vasthouden. Wel een kleintje natuurlijk…! Een leuke tussenstop.

Als we Key Largo na een uurtje binnenrijden, valt het in eerste instantie een beetje tegen. Alles wat er is zit langs de highway 1 en ziet er redelijk eenvoudig uit. Het hotel is erg goed, maar dat mag ook wel, aangezien ze weten dat ze hier veel kunnen vragen voor een overnachting, omdat je op “the Keys’ verblijft. Met een erg mooi zwembad en een heerlijke jacuzzi bij het zwembad. En je kunt er tot 11 uur ’s avonds in hangen.

De spullen op de kamer gedumpt en weer in de auto gestapt. Naar het visitorcenter. Hier hebben we met de goede hulp van de dames kunnen bellen naar enkele duikscholen in de omgeving en gelukkig een reservering kunnen maken. De volgende dag gaan we in de middag duiken met Horizon divers. Het blijkt dat zij om de hoek van ons hotel zitten. Hoe goed kan je het treffen?

We hebben een duik met een gids, omdat we de omgeving onder water niet genoeg kennen. We hadden een privé-tour, aangezien we de boot helemaal voor ons alleen hadden. Erg luxe en komt eigenlijk bijna nooit voor! Waarschijnlijk komt dit omdat wij hebben gekozen voor 2 rif-duiken. Je kunt ook Wrak-duiken maken. Deze (rif-)duiken zijn minder diep en zijn perfect voor de minder ervaren duikers zoals wij. De wrak-duiken zijn een stuk dieper en bij de ervaren duikers meer geliefd.

De duik was echt fantastisch. We hebben 2 duiken gemaakt bij 2 verschillende riffen die deel uitmaken van het rif Molasses. Het water was heerlijk warm (27 graden) en het zicht was geweldig! Alsof je in een aquarium was gesprongen!

Hier een link naar het rif waar we hebben gedoken (klik op “photo’s om een goed idee te krijgen). http://www.divespots.com/scuba/spotID-70/view.divespot)

Na de duiken hebben weer heerlijk gegeten in de haven en daarna lekker gerelaxed in de jacuzzi. De volgende dag was het weer inpakken, uitchecken en op naar de volgende eiland: Key West

Tot dan!

PS. Met de foto’s gaat het wel lukken hoor Rico! Plan maar een dagje in!

• 14 Mei 2011 - 07:52

Steef En Es:

Wat gaaf zeg die duikfoto's.
    Quinten vond vooral de haai "cool man".
    Hebben jullie die ook gezien....?
    Jo heeft hem vast even geaaid. Haha.
    Geniet nog even van al dat mooi wat dit land te bieden heeft. We zien jullie snel weer.
    Dikke knuffel van de boy's

• 15 Mei 2011 - 08:05

Steef En Es:

Hoi zusje,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. :-) Hiep Hiep Hoera. :-)
    Hopelijk heb je een mooie, speciale dag.
    Succes met de terug reis en doe voorzichtig. We zien elkaar snel weer.
    Veel liefs van ons allemaal. XXX

• 16 Mei 2011 - 06:09

Glen:

Heel erg leuk dit te lezen. Ook weer iets wat wij niet gedaan hebben. leuk zeg. Glen