Key West, Miami en Odijk - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Daan en Jo - WaarBenJij.nu Key West, Miami en Odijk - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Daan en Jo - WaarBenJij.nu

Key West, Miami en Odijk

Door: daanenjo

Blijf op de hoogte en volg Daan en Jo

16 Mei 2011 | Verenigde Staten, Miami Beach

Key largo was super. Nu door naar ons hotel in Key West: Pegasus. Het Hotel ligt direct aan Duvalstreet , de shopping / uitgaansstraat van Key West.
Na de installatie zijn we direct naar het meest zuidelijke punt van Amerika gelopen (alles zit op loopafstand van ons hotel!!). Op de betreffende plaats staat een boei. Daarop staat onder meer dat het 90 mijl naar Cuba is….wat blijkt: dit klopt niet het is 110 mijl. Geeft niets…tenzij je het moet zwemmen.

’s Avonds eerst de prachtige zonsondergang bekeken op de Sunsetpier. Hier komt iedereen naar toe om vanaf de pier de prachtige zonsondergang te bekijken met een heerlijke cocktail in de hand.

Daarna hebben we lekker gestruind over Duvalstreet en langs de jachthaven. Mallory square is een plein waar 365 dagen per jaar straatmuzikanten hun kunstjes vertonen en aan het einde van hun optreden dan staat er een bak waar de fooi in kan. Op deze manier verdienen ze hun geld. Een leuke manier om de toeristen te vermaken en de sfeer is geweldig.

Om even tot rust te komen zijn we een dagje naar het strand geweest. Het strand in Key West is niet geweldig, vrij klein en er liggen veel kleine stenen en stukjes koraal. Het is dus een uitdaging om zonder pijn in je voeten het warme water in te komen. Maar als je er eenmaal in bent, dan kan je er prachtig snorkelen. Daarna hebben we heerlijk gegeten en als toetje een Key Lime Pie. Dit is, zoals de naam ook al aangeeft, een kwarkachtig taartje met lime (limoen) smaak. Dit wordt alleen op de keys verkocht. Er worden zelfs wedstrijden gehouden wie de beste key lime pie kan maken.

Vanuit Key West zijn we naar onze allerlaatste bestemming gereden; Miami Beach. Hier zitten we in een appartement in het luxe South Beach, of zoals het hier bekend staat: SoBe. Heerlijk strand, heerlijk (maar duur) eten aan Ocean drive en struinen op Lincoln road. Allemaal slechts “two blocks away”. En als grote afsluiter: keihard shoppen in de grote malls die Amerika rijk is. De grootste (bij ons in de buurt) heeft ongeveer 350 winkels. Een dorp op zich!

Vandaag besloten nog een heerlijk dagje strand te doen. Even bijkomen en lekker een boekje lezen. Het strand in Miami Beach is super! Veel mooier dan in de Keys. Het is ook raar om al die hoge gebouwen van Miami aan het strand te zien staan. We hebben een parasol en 2 bedjes gehuurd en een heerlijk rustig dagje gehad.
De volgende dag zijn we naar Fort Lauderdale geweest. Een half uurtje rijden van Miami. Fort Lauderdale heeft verschillende bijnamen:
- Het Venetië van Amerika
- Fort Liquordale (stad van de drank)

Je kunt de stad het beste verkennen met de watertaxi, dus dat hebben we gedaan. Eerst ons rot gezocht naar een van de parkeerplaatsen vlak bij een opstapplaats en vervolgens een half uur gewacht op de eerste boot. Je kan dan op elke boot op en afstappen.

Er zijn 12 stops. Elke stop heeft zo zijn eigen bezienswaardigheden. Helaas stond er vaak zo slecht aangegeven wat er dan was of hoe je daar moest komen…dat we enkele stops hebben overgeslagen. Onderweg werd je goed geïnformeerd door de kapitein. Van alle prachtige jachten en huizen van meerdere miljoenen dollars werd aangegeven wie er woont of gewoond had en wat achtergrondfeitjes. De grapjes waren trouwens bij alle kapiteins gelijk…

We besluiten om nog een ochtend naar Key Largo te gaan. Niet omdat we wat vergeten zijn….maar om te vissen op zee. Met een wat grotere boot en een man of 17(max 49!!) gaan we de zee op. Drie kwartier varen en we mogen ingooien! Geen hele grote vangsten voor mij, maar toch drie keer de lijn binnen mogen halen met resultaat! Alle vissen zijn weer veilig teruggekeerd naar het rif! Het waren niet de grootste vissen, maar wel kleurrijk en stekelig. Na het vissen hebben we ons nog even geamuseerd in een van de outlet malls in de buurt.

De laatste dag van onze vakantie is aangebroken en de regen komt met bakken uit de lucht. We zaten nog te twijfelen om naar het strand te gaan, maar de keuze is snel gemaakt; uitslapen (een liedje zingen voor de jarige jop; Jo) en een laatste rondje gestruind over Ocean drive en Lincoln road en uiteraard gingen we niet met lege handen terug. Vervolgens het appartement netjes opgeruimd en Miami International Airport opgezocht.

Helaas is de reis voorbij, maar wat hebben we veel gezien, gedaan en beleefd. Heel wat dollars lichter en kilo’s zwaarder (van het shoppen en fastfood). Wij zijn heel dankbaar dat we deze mooie reis hebben kunnen maken… Want als je ziet hoeveel mensen het niet zo goed hebben als wij hier in Nederland. Amerika kent helaas ook heel veel armoede. Ook die kant maak je mee. Dit zie je niet in vakantiebrochures! Het blijft een land van extremen!

Wij hopen dat jullie hebben genoten van de verslagen, zoals wij hebben genoten van de reis. We begrijpen dat jullie nu natuurlijk al behoorlijk geïnformeerd zijn, maar indien wenselijk geven we natuurlijk meer details en de foto’s prijs.
Sponsoren voor onze volgende reis kunnen zich melden via de bekende mailadressen ;-).

En tips voor nieuwe bestemmingen zijn altijd welkom!

Groetjes,
Daniel en Jolanthe

• 17 Mei 2011 - 05:42

Glen:

Ik heb zeker genoten van jullie goede reisverslagen. Er kwamen heel veel goede USA herinneringen bij me naar boven tezamen met de wat mindere maar dat hoort erbij. Dacht nog aan jullie gisteravond want m'n 3 Amerikaanse neven [uit L.A.] waren bij m'n moeder. Dat was leuk. En jullie vakantie was in 1 woord geweldig!

Daar kan je lang op teren.

xieje gauw. Groetjes Glen

• 17 Mei 2011 - 16:13

Steef En Es:

Het was elke keer weer genieten van jullie super verhalen.
    We zijn erg benieuwd naar alle foto's en de bijbehorende verhalen. :-)
    tot snel, Liefs Es en de mannen

• 18 Mei 2011 - 01:39

Roger:

Jo en Daan, Ook wij hebben vanuit Bonaire genoten van jullie reisverhalen. Ook voor ons veel herkenbare plekken en ervaringen. Zoals jullie wel weten heb ik nog wel een aantal suggesties, maar die moeten we samen met een biertje aan de rand van ons zwembad maar eens bespreken.... geniet nog even na, maar wij zijn wel benieuwd naar de foto's en zoals we van jullie gewend zijn wordt dat weer genieten. groeten van ons allemaal vanuit een warm en benauwd(geen enkele wind en 35 graden) Bonaire.

• 22 Mei 2011 - 14:12

Petra Van Der Zande:

Wat een leuke reis beschrijving gaven jullie elke keer!!
    Nieuwe reistip: Cappadocie!! Geweldig mooi maar neem je wandelschoenen mee!!