San Francisco there we go, Florida here we come! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Daan en Jo - WaarBenJij.nu San Francisco there we go, Florida here we come! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Daan en Jo - WaarBenJij.nu

San Francisco there we go, Florida here we come!

Door: daanenjo

Blijf op de hoogte en volg Daan en Jo

29 April 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Na een dagje “the Rock”, vandaag een dag van verschillende dingen. Het wordt tijd om naar een wasserette te gaan om onze kleding te wassen, zodat we voor de komende 2 weken weer voorzien zijn van schone kleding.

We hebben ook het(bekendste) steilste straatje van San Francisco bezocht (Lombard street) en wij zijn er tevens naar beneden gereden. Pfff gelukkig zitten er goede remmen op deze auto.

Daarna wilden we nog een ritje op de bekende Cable Car maken. Helaas is die uit onze buurt tot en met vrijdag buiten werking. We nemen de bus naar het Cable Car museum, en vervolgens maken we vanaf daar een ritje op een overvolle Cable Car. Het lijkt wel of heel San Francisco op deze ene Cable Car is opgestapt. Gelukkig is het ritje niet al te lang, we zijn namelijk halverwege de route opgestapt. De meeste toeristen stappen aan het begin / einde van de lijn op. Toen we daar aankwamen stond er een behoorlijke rij. Daar hebben wij dus geen last van gehad.

We hebben de Golden Gate Bridge al wel gezien, maar het park wat er bij hoort nog niet. We besluiten ook daar nog even een kijkje te nemen. Een ontzettend mooi park, maar wel enorm groot, meer dan 1000 hectare. Dit hebben we dus voor het gemak maar even met de auto gedaan, aangezien we al weer heel wat gelopen hebben vandaag. Wel even uitgestapt voor de Dutch Windmill. Geen idee waarom ik er een foto van heb gemaakt. Nederland staat er vol mee.

Aangezien San Francisco gebouwd is op 43 heuvels is het elke keer een pittige klim om ergens te komen. We voelen onze kuiten dan ook al aardig!
Ondanks de pijn in de benen, toch nog even de laatste attracties van de stad door: Japantown. Nadat we Chinatown en Little Italy hebben gezien en ervaren…zijn we ook hier even wezen kijken. Omdat Japan en Sushi synoniem zijn….was dat natuurlijk een extra reden. En daar hebben we dankbaar gebruik van gemaakt. Heerlijke sushi die voor je tafel in een bootje voorbij kwam varen . Je kon eraf halen wat je graag wilde eten. Elke bordje heeft een eigen kleur en prijs. Als je vol zit, dan reken je de gekleurde bordjes af. We hebben daar heerlijk gegeten!

Morgen checken we hier uit en rijden we naar South San Francisco. Daar overnachten we vlak bij het vliegveld. Zaterdag vliegen we, via Denver, naar Orlando. We vliegen om 13.00 uur en zullen laat in de avond in Orlando aankomen. Het hotel is gelukkig al geregeld in Orlando.

Op onze planning in Florida staat uiteraard ook Cape Canaveral (Kennedy Space Center). De laatste lancering van de Endeavour zou vandaag zijn, maar is door technische problemen uitgesteld met minimaal 72 uur. Dus dat zou betekenen, dat we met een beetje mazzel deze lancering mee zouden kunnen maken! Het staat nu gepland op 2 mei, om 20:33 uur. Dat zou toch geweldig zijn. En Obama is er ook bij, dus wie weet kunnen we die ook nog wel een handje schudden, hahaha!

Wij komen weer bij jullie terug als we in Florida zijn!

Oh ja, hartelijk dank voor jullie leuke reacties op onze verhalen. Wij verheugen ons weer op jullie reacties naar aanleiding van al onze ervaringen! OOk tips zijn welkom (jolanthe krijgt idd geen wijn meer)

• 30 April 2011 - 17:06

Petra Z:

OOOOO, wat klinkt het allemaal super!
    Het is dat jullie zo trouw naar ons mailen anders zou je vlogens mij alles hier en iedereen even vergeten.
    Dat gevoel hadden wij nl. wel.
    Goede reis en op naar fhet volgende avontuur.XXXXX

• 02 Mei 2011 - 07:32

Glen:

Ben heel erg blij voor jullie. Jullie hebben nog meer meegemaakt dan wij. heel erg leuk. Cape Canaveral konden wij niet aandoen. Onze vakantie zat toen al propvol! Wat goed zeg en heel leuk om te lezen. groetjes Glen