Farm-hoppen! - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Daan en Jo - WaarBenJij.nu Farm-hoppen! - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Daan en Jo - WaarBenJij.nu

Farm-hoppen!

Door: Daan en Jo

Blijf op de hoogte en volg Daan en Jo

30 Maart 2012 | Maleisië, Cameron Highlands

Na het ontbijt is het tijd om de jungle achter ons te laten en naar de Cameron Highlands te rijden. Dit gebied heeft uitgestrekte theeplantages en heeft een gunstig klimaat voor thee- en groenteplantages. Op deze vruchtbare grond wordt naast thee ook veel aardbeien en tomaten gekweekt.

Het is een rit van in totaal 260 kilometer. We rijden lekker door en komen na 4,5 uur aan in Tanah Rata. Het is hier een stuk koeler dan in de Taman Negara, dus de airco kan uit.

We checken in bij het Strawberry Park Resort. Een prachtig hotel! Als we de kamer binnenkomen staan we versteld, het is echt van alle gemakken voorzien en ongelooflijk ruim! Er zit een prachtige badkamer in met stortdouche! Wat een verademing, na dat 'geklungel in jungle'!

's avonds besluiten we de traditionele 'steamboot' te eten. Dat is een soort Chinese fondue. Je krijgt een campingkookstel op je tafel met daarop een pan met hete kippenbouillon. Vervolgens krijg je een tafel vol met allerlei soorten ingrediënten (kip, vis, garnalen, paddenstoelen, mie, noodles, eieren, etc) die je dan in de pan met kippenbouillon gooit. Als het kookt, is het de bedoeling dat je je eten er weer uitvist. Een sport op zich, maar wel leuk!

Na het eten nog even internetten (en koffie drinken) bij de starbucks (ja ook hier vertegenwoordigd!).

De volgende ochtend beginnen we na een fantastisch ontbijt (wel zonder aardbeien) aan onze eigen dagtour.

We rijden eerst naar het hoogste punt van de Cameron Highlands op 6666 meter hoog. Hoog is het zeker, want de auto geeft aan dat hij het niet zo heel erg leuk vindt....

We gaan naar de Mossy Forrest (Mosbos). Het is zoals het klinkt; een bos waar een hele mystieke mist hangt en overal aan de bomen zie je mos. Je kan het vergelijken met de film Avatar, maar dan zonder de blauwe wezens. Echt een hele bijzondere ervaring. Zeker omdat er nu nog geen andere toeristen zijn. We blijven foto's maken, zo bijzonder!

Er staat op de berg ook een uitkijkpunt, alleen valt er op dit moment niets te zien, omdat het uitkijkpunt 'in de wolken' zit.

We rijden door naar de BOH theeplantage. Dit is een theefabriek waar je kan zien hoe thee gemaakt wordt. De film die je krijgt te zien is meer een lange commercial voor BOH thee, dan een informatieve film. Uiteraard hebben we daar nog een kopje BOH thee gedronken en hij is goedgekeurd!

Daarna rijden we door naar een van de vele aardbeienfarms die het gebied rijk is. We hebben een heerlijke aardbeiensorbet gegeten, maar we zijn wel tot de conclusie gekomen dat de Hollandse aardbeien veel lekkerder zijn en Aardbeienland in Limburg veel leuker!

Alsof we nog niet genoeg 'farms' gezien hebben, rijden we door naar de Butterfly Farm. Gelukkig hebben ze naast de prachtige vlinders ook een apart gedeelte waar verschillende dieren (sprinkhanen, slangen, spinnen en ander ongedierte) uit de Maleisische jungle te bewonderen zijn! Gelukkig zijn we deze NIET (bewust) in de jungle tegen gekomen.....

We kunnen geen farm meer zien en gaan lekker lunchen en bijkomen!

Morgen rijden we naar onze volgende bestemming; het eiland Penang!

• 30 Maart 2012 - 09:56

Steef En Es:

Jullie doen echt precies het zelfde als wij, zo leuk om te lezen :-) . Alleen hebben jullie iets wat meer tijd om de omgeving te bekijken. Slim hoor.
    Misschien kunnen we thuis wel foto's uit wisselen. haha.