Knallen in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Daan en Jo - WaarBenJij.nu Knallen in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Daan en Jo - WaarBenJij.nu

Knallen in Kaapstad

Door: Daan en Jo

Blijf op de hoogte en volg Daan en Jo

28 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Aangezien we voor ons gevoel al weer te lang op Nederlandse bodem hebben vertoefd, wordt het weer tijd om de wijde wereld in te trekken. Deze keer staan Zuid-Afrika & Mauritius op de planning.

We vertrekken vandaag naar Kaapstad. Een lange vluvht, maar we vliegen met KLM, dus met een aantal leuke films, vliegt (;-)) de tijd voorbij!
Daarbij zit Jeroen van der Boom ook in het vliegtuig, dus met een beetje geluk, zingt hij ook nog een aantal deuntjes voor ons!

We zijn helemaal gesetteld en vervolgens komt de stewardes langs met de eerste drankjes en snacks. Ze stopt bij ons en vraagt: " En zijn jullie al weer een beetje bijgekomen van het feest?? Wij kijken elkaar aan..... Feest?? Waar heeft ze het over? Ja, we hebben afgelopen nacht maar een paar uurtjes geslapen, maar zien we er dan echt zo beroerd uit?
We stammelen wat en begrijpen niet waar ze het over heeft.... Ze heeft waarschijnlijk de verkeerde personen voor zich.... En vervolgens gaat ze verder; van jullie trouwfeest.... ik ben toch bij de juiste personen?? En toen begon er een lichtje te branden.... we hadden bij KLM aangegeven dat het onze honeymoon was, haha! Maar dan moet je dat dus wel onthouden.... We krijgen het er allebei goed warm van! Nog geen 5 minuten later komt de purser naar ons toe met 2 glazen champagne: "Gefeliciteerd met jullie huwelijk!" En we kunnen alleen nog maar dankjewel stammelen.... de champagne smaakte overigens heerlijk! Hartelijk dank KLM.

Als we in Kaapstad aankomen halen we de huurauto op. We rijden zonder zonder navigatie in een keer naar het hotel. Top! dat scheelt weer tijd, aangezien het al 00.00 uur is. Inchecken, koffer uitpakken en slapen! We moeten namelijk morgen weer vroeg op!

De wekker gaat namelijk weer om 06.30 uur. Los van het wakker worden ging eigenlijk alles volgens planning. Alhoewel... De eerste blik naar buiten was enigszins troosteloos. En dat is voorzichtig uitgedrukt; MIST! Je kon net het gebouw aan de overkant van de straat herkennen. En dat op de dag dat we de beroemde Tafelberg willen bezoeken.... Kans is dus groot dat de kabelbaan naar boven dicht is. We hebben geen internet, dus kunnen niet checken of hij open is.

Na het ontbijt toch eigenwijs naar de Tafelberg gereden. Ons geluksmomentje: bij de tafelberg alleen maar blauwe lucht en de zon scheen hoog aan de hemel! Heel kaapstad was bedekt met een witte deken van wolken, maar bij de tafelberg geen wolkje aan de lucht!

Dat betekende dus een fantastisch uitzicht en (omdat we heerlijk vroeg waren) ook geen drukte!We gaan met 6 personen omhoog (normaal 65) en de rust op de berg was geweldig. Prachtig uitzicht met die wolken en windstil. We lopen daar 2 uurtjes rond en kunnen niet stoppen met het maken van foto's. We drinken nog een lekker bakje koffie en als het druk begint te worden, zorgen wij dat we er weer tussenuit piepen. We gaan vervolgens ook weer met 6 mensen naar beneden, TOP!!

Na de tafelberg was het de gok om ook Robbeneiland (eiland waar Nelson Mandela heeft vastgezeten) te kunnen bezoeken. We rijden er heen en kans op kaartjes op dezelfde dag is eigenlijk nihil. Je moet deze online bestellen, anders is er gewoonweg geen plek. En ook daar hebben weer wat geluk; op de boot van 15:00 uur is nog plek (genoeg)...De wachttijd (4 uurtjes) hebben we eenvoudig kunnen overbruggen in Waterfront. Wat een heerlijke plek aan de haven! Shoppen, lekker eten en drinken en een zonnetje, meer hebben we niet nodig!

Om 15:00 uur gaan we op de boot naar Robbeneiland. Gelukkig wel een jas en trui meegenomen. Er staat meer wind en helaas geen zon meer.

De eilanddtour is erg indrukwekkend. Het eerste deel is een rondje in de bus met uitleg door een gids. Gelukkig een met veel humor.
Als je dan hoort welke doelen het eiland allemaal gehad heeft (militaire basis, gevangenis en bannelingen (ziekten)) maakt dat zeker indruk.

Bij het laatste deel van de tour bezoek je de cellen waar Nelson Mandela heeft gezeten en wordt de uitleg gegeven door ex-gevangenen. Je krijgt alles te zien. Van de verschillende soorten cellen tot de censuurkantoortjes waar de brieven werden gecensureerd...

Na terugkomst in de haven hadden we erg trek en hebben we lekker gegeten. Vervolgens terug naar het hotel om te douchen en te gaan slapen. Eerste dag knallen zit er op! Morgen naar Aquila Private Game reserve (safaripark). Wellicht met een leuke omweg...maar dat hangt af van het weer! Eerst maar even wat extra uurtjes slaap inhalen!

• 28 Oktober 2013 - 22:17

Tamara:

Zo zo...dat ziet er goed uit. Wel een beetje veel voor de tijd die jullie ervoor nemen. Je zult op kantoor wel vast wat rust genomen hebben (haha). Super leuke bestemming en de "game drives" zijn wat mij betreft echt te gek. Ik zal duimen dat jullie geluk hebben en heel veel dieren zullen zien. Veel plezier ik zie uit naar jullie volgende verslag.

• 28 Oktober 2013 - 22:50

Steef & Es:

Jeetje, dat klinkt geweldig.
    Geniet daar nog maar even lekker, want hier waai uit je verschoning. Haha

• 29 Oktober 2013 - 07:39

Glen:

ooooh jokkebrokken... wat n verhaal...en wat een geluk! Veel plezier, geniet er maar van