Vliegend vertrek uit Kaapstad - Reisverslag uit Grand Gaube, Mauritius van Daan en Jo - WaarBenJij.nu Vliegend vertrek uit Kaapstad - Reisverslag uit Grand Gaube, Mauritius van Daan en Jo - WaarBenJij.nu

Vliegend vertrek uit Kaapstad

Door: Daan en Jo

Blijf op de hoogte en volg Daan en Jo

05 November 2013 | Mauritius, Grand Gaube

Vandaag helaas alweer de laatste dag in Kaapstad. Wat een gave stad is dit en wij zijn nog lang niet uitgekeken….

We worden rustig wakker. Vandaag nog geen echt ontbijt geregeld. En nog zelfs voordat we dat gaan doen…gaan we eerst van Signal hill afspringen. We gaan vandaag dus echt paragliden. Het is allemaal heel strak ingepland voor vertrek, maar als het goed is moeten we het redden. En anders blijven we gewoon een weekje langer in Kaapstad, wat zeker geen straf is.

Kwart voor negen staan we boven aan de berg. We zijn, zonder het te weten, achter een van onze instructeurs aangereden. Na enige voorbereiding is het dan zover. Daan gaat eerst (mocht het misgaan….) en Jo springt er vervolgens snel achterna. We landen (na enkele leuke truukjes) beiden op het grasveld langs Beach road en slechts 200 meter van ons appartement vandaan. TOP! Alleen staat de auto nog boven op de berg….. KAK!

We rijden met de instructeurs mee terug naar boven om de auto te halen. Dat gaat gelukkig voorspoedig. We halen om de hoek nog een heerlijke sandwich en gaan snel naar het appartement om de laatste spullen letterlijk in de koffer te gooien, want voor netjes inpakken is geen tijd. De koffer past net dicht…..

En dan is het zover. We overhandigen de sleutels aan Charmaine (de eigenaresse) en we racen (niet te snel, want er staan echt overal flisters in kaapstad) naar het vliegveld voor de volgende vlucht: naar Mauritius!

De auto is snel ingeleverd (Daan vergeet wel bijna de sleutels af te geven…). Leuke auto, maar niet leuk genoeg om mee te nemen. Een heerlijke cappucino en een muffin om laatste Zuid Afrikaanse Randen uit te geven en met een gevulde maag het vliegtuig in te gaan.
Mauritius, here we come!

Het is ruim 5 uur vliegen naar Mauritius en we hebben een tijdverschil van 2 uur (later). We komen dus om 20.55 uur lokale tijd aan op Mauritius. We worden opgehaald door de lokale agent en die zorgt ervoor dat wij bij ons resort worden gebracht. Het is 1 uur en 10 minuten rijden. Wij zitten namelijk helemaal in het Noorden en het vliegveld ligt in het zuidoosten.

En aangezien het al donker is, zien we weinig van de omgeving. Alleen wat “restanten” van Divali. Een hindoeïstische feestdag waarbij veel lichtjes worden gebruikt. Vroeger voornamelijk olielampjes, met de moderne tijden voornamelijk afschuwelijke“kerst” verlichting.
Het is een prachtige luxe resort en als we aankomen worden we verwelkomd met een heerlijk drankje en moeten we een aantal papieren invullen. De gastvrouw geeft aan dat we niet moeten vergeten om de huwelijksdatum op het papier in te vullen. Tuurlijk, dat vergeten we niet! Het wordt 25 oktober 2013!:-)

Als we alles hebben ingevuld komt ze terug met een enveloppe waar een cheque in zit voor een romantisch 6 gangendiner voor 2 personen. Dat klinkt goed! Een fruitmandje op de kamer was ook al leuk geweest.
Vervolgens geeft ze aan dat wij een upgrade krijgen naar een suite. Dit is blijkbaar niet de normale gang van zaken in het hotel, want er wordt expliciet gevraagd onze mond hierover te houden tegen het personeel en andere gasten, aangezien dit zelden gebeurt. Geen probleem, wij werken graag mee!

Als we naar onze kamer gaan, dan zien we daadwerkelijk hoe mooi deze suite is ,met jacuzzi, kleine living en ruim dakterras met ligbedden en hele tuinset. WAUW!! Woorden schieten te kort zo gaaf ziet het eruit. En als je denkt alles gehad te hebben, staat er ook nog een fles champagne en cake voor ons klaar! Wij krijgen ook beide nog een klein cadeautje; Daan een t-shirt en Jo een prachtige pareo. Omdat het inmiddels al 22.30 uur is en wij het diner hebben gemist mogen we ons avondeten via roomservice bestellen! TOP! We bestellen een heerlijke burger en club sandwich zalm. Aangezien we 2 uur tijdverschil hebben, zijn we nog niet echt heel moe en pakken dus nog maar even de koffer uit. Gelukkig hoeven we deze niet weer binnen een aantal dagen in te pakken, aangezien we hier ruim een week verblijven. Lekker om even wat langer op 1 plek te verblijven.

Doordat het al donker is, kunnen we nog niet zien wat voor uitzicht we hebben, maar het schijnt geweldig te zijn! Eerst maar eens slapen en morgen verder genieten van al dit moois!

• 10 November 2013 - 17:25

Inge En Theo:

hoi jo en daan

wauw wat zal die sprong (paragliden) gaaf geweest zijn,weer een wens van
    jullie beide die in vervulling is gegaan.
    heel veel plezier de laatste dagen en geniet van de zon en warmte
    pa en ma

• 10 November 2013 - 22:36

Steef En Es:

Jeetje, dat is cool zeg. Gewoon even gesprongen....
    Ik zal de datum in mijn datum zetten..... Hahaha. Wel slim, nu heb je gratis extra luxe.
    Geniet nog even lekker van jullie laatste weekje. xxx

Tags: mauritius