Kaap de Goede hoop en Cape point - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Daan en Jo - WaarBenJij.nu Kaap de Goede hoop en Cape point - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Daan en Jo - WaarBenJij.nu

Kaap de Goede hoop en Cape point

Door: Dsaan en Jo

Blijf op de hoogte en volg Daan en Jo

04 November 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Er staat nog 1 “must do” op het programma die we gezien willen hebben, voordat we Kaapstad verlaten. Dat is Kaap de Goede Hoop en Cape point.
We hebben de wekker vandaag weer heel vroeg gezet, aangezien we de toeristenstroom voor willen zijn. We staan om 06.45 uur op en om 07.30 uur zitten we in de auto. We rijden eerst naar Chapmans Peak. Dit is eigenlijk meer de route langs de kust, die gigantisch mooi is en vergelijkbaar met de rit van Gansbaai naar Gordons Bay. In deze 9 kilometer rij je door maar liefst 114 bochten. Je betaalt hiervoor 3 euro tol (enkele reis), maar dan heb je wel de mooiste 9 kilometer van Zuid Afrika te pakken.

Vervolgens komen we bij Kaap die goeie hoop aan. Dit is het meest zuidwestelijke punt van het vasteland van Afrika. En tevens het meest gefotografeerde bord …… Er zijn geen toeristen te bekennen omdat we heerlijk vroeg zijn. Nadeel is dat je echt iemand moet zoeken om even een foto van ons samen te maken, maar de zelfontspanner doet wonderen. We rijden vervolgens door naar Cape point. Deze ligt nog best een stukje verder. We kunnen kiezen om met de tram (flying Dutchmen), naar boven te gaan of te gaan lopen. Wij kiezen voor de 2e optie. Het is redelijk steil, maar goed te doen. Boven staat een vuurtoren en vanaf daar heb je een prachtig uitzicht! Helaas moet blijkbaar iedereen zijn naam overal op kalken, iets wat wij niet zo goed begrijpen….. Zonde!

We kunnen nog een korte trail lopen naar het allerlaatste stuk en besluiten dat te doen. De heenweg gaat prima, omdat het naar beneden afloopt. Naar boven is een grotere uitdaging en nat van het zweet komen we weer terug. Wel de moeite waard! Het uitzicht is ook hier weer fantastisch en we komen zelfs een paar Dassies tegen. Een soort bergmarmotten.
Ondertussen wordt het steeds drukker met busladingen toeristen. Tijd om af te taaien en op zoek te gaan naar een lekkere bak koffie. Bij de ingang zit een restaurant met prachtig zeezicht (two oceans) en bestellen een heerlijke kop koffie en een apple crumble en chocolade-cheese cake. Het ziet ziet er uit als een kunstwerk en is zonde om op te eten, maar dat gevoel duurde maar 10 seconden en toe stond de lepel er al in.....

We rijden weer terug langs de kust en vervolgens langs Houtbay waar een zeer toeristische vissersmarkt is neergezet. Niet echt ons ding en wij besluiten om in de stad te gaan lunchen. Na de lunch rijden we naar Waterfront voor meer informatie over het paragliden. Bij het visitorscentrum kunnen ze ons niet echt goed helpen en we besluiten zelf maar actie te ondernemen en wat bedrijven te benaderen. Vandaag gaat helaas niet meer lukken ivm de wind. Maar morgenochtend rond 10.00 uur kan het nog wel. Maar dat gaan wij niet redden, want wij vliegen morgenmiddag om 13.30 uur al naar Mauritius, dus dat wordt wel heel erg krap. De tandemsprong wordt vanaf Signal Hill gedaan en wij besluiten naar de berg te rijden, om te kijken of daar nog mogelijkheden zijn. Het uitzicht is geweldig! We zien inderdaad nog iemand springen, maar de rest heeft al opgeruimd. Jammer! Hopelijk kan het morgenochtend vroeg, nog voor we vertrekken naar Mauritius.

Jo kent nog een oud collega die in Kaapstad woont en wij zitten letterlijk 2 kilometer bij hun vandaan. Voor we gaan eten, gaan we daar nog bij hun buurten en een wijntje doen. Erg gezellig en leuk om weer bij te kletsen! De tijd vliegt voorbij, maar wij moeten ook nog eten en de koffer inpakken. Kortom we hebben weer eens tijdgebrek…. Zelfs op vakantie komen we tijd te kort!