Terug naar de (Kaapse) kust - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Daan en Jo - WaarBenJij.nu Terug naar de (Kaapse) kust - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Daan en Jo - WaarBenJij.nu

Terug naar de (Kaapse) kust

Door: Daan en Jo

Blijf op de hoogte en volg Daan en Jo

03 November 2013 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Helaas al weer de laatste dag in Stellenbosch. Aangezien er vandaag geen nieuwe gasten komen in de villa, hoeven we niet vroeg uit te checken en kunnen we onze spullen laten liggen. We willen vandaag nog een keer naar Stellenbosch toe (ander woord voor wijnproeven....).
We krijgen de tip van de gastvrouw dat er vandaag een hele gezellige markt in het dorp is, waar je heerlijk kunt eten en drinken. Dat klinkt alweer goed en dus zijn wij weer van de partij!

We gaan eerst naar Lanzerac voor nog een wijnproeverij met chocolade. We krijgen 5 wijnen met 5 verschillende soorten chocolade. Heerlijk! De chocolade zijn speciaal gemaakt om het beste in deze wijnen naar boven te halen. Denk aan chocolade met fruit en kruiden. Omdat we niet zoveel wijnen mee kunnen nemen naar Mauritius, besluiten we alleen de kersenchocolade en een aantal bonbons te kopen. Het voordeel is dat er geen alcohol in zit en dus zoveel kan eten als we willen….en je mag daarna nog gewoon autorijden. Maar met al die calorieën, is hardlopen misschien wel de beste oplossing.

We gaan door naar de markt en het is hier inderdaad super gezellig! Vol met locals en heel veel lekker vers gemaakt eten en drinken. Wij zijn op ons plek! We bestellen overal wat lekkere hapjes en eten ons buikje weer rond. (De sportschool kan weer op ons rekenen als we terug zijn....).

Het is inmiddels al weer 14.30 uur en we besluiten terug te gaan naar de villa, koffer in te pakken en door te rijden naar Kaapstad. We hebben nog een dik uur rijden voor de boeg.

Deze keer zitten we in Kaapstad aan de kust (Seapoint). We rijden in een keer goed naar het appartement, dat we hebben gehuurd. De eigenaresse komt ook net aan. We kunnen de auto kwijt in de eigen garage en zitten op de 6e verdieping. Het appartement is geweldig ingericht! Wat een plaatje! En echt van alle gemakken voorzien met zelfs een wasmachine, droger, vaatwasser en Nespresso apparaat! Wat een topappartement! Als we naar buiten kijken zien we de zee en we zien een aantal paragliders van de berg afkomen. Dat willen we ook! Morgen maar eens informeren naar de mogelijkheden.

Aangezien we op loopafstand van Waterfront (winkels, restaurants, terrasjes) zitten, besluiten we er dan ook lopend heen te gaan. Op de kaart leek het niet zo ver, maar pas na een dik uur lopen komen we in Waterfront aan. Het is zondagavond, dus gigantisch (en heel gezellig) druk.
Het begint inmiddels wel wat frisser te worden en besluiten terug te gaan lopen, want ook dat duurt weer een uur. Als we terug zijn gaan we heerlijk sushi eten bij Andy’s (tip van de eigenaresse). Deze zit om de hoek en wel zo gemakkelijk, zodat we niet meer hoeven te rijden. We willen een wijntje en biertje bestellen, maar dat kan niet. Vreemd, want bij alle andere tafels staat er wel een wijnfles op tafel. Dit restaurant mag blijkbaar geen alcohol schenken, maar je mag wel je eigen wijn meenemen en zij regelen de glazen. Handig om te weten voor de volgende keer! Moeten ze in Nederland ook maar invoeren…

Aangezien het een hele goede sushitent is, is het gigantisch druk en duurt het erg lang voor we ons eten krijgen. Maar wat we krijgen, smaakt echt heerlijk en is de moeite van het wachten waard!