Vlieg er eens in....de Grand Canyon - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Daan en Jo - WaarBenJij.nu Vlieg er eens in....de Grand Canyon - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Daan en Jo - WaarBenJij.nu

Vlieg er eens in....de Grand Canyon

Door: daanenjo

22 April 2011 | Verenigde Staten, Las Vegas

Nog een klein vervolgje van Las Vegas. Er is daar ook zoveel te doen en te zien.

De show Mystere van Cirque du Soleil was in een woord: Geweldig! We zijn na de show nog even naar het hoogste punt in Las Vegas gegaan om het prachtige uitzicht over de stad te bekijken! De Stratosphere. Zoveel lichtjes….. Het is echt super om te zien! Je moet het vergelijken met de Euromast in Rotterdam, maar dan in de USA stijl!

Op deze toren heb je tevens 3 zogenaamde thrillseekers. Bij een van deze lijkt het of je over de rand valt. Je blijft echter nog boven de rand hangen met uitzicht over de stad en de grond…ruim 107 verdiepingen lager. De tweede is een soort zweefmolen, net over de rand van het gebouw en de derde een vrije val. Mooi niet dat we dat we daar in gegaan zijn…….Wel genoten van de fantastische skyline van Vegas.

Daarna vroeg slapen omdat we om 05:30 uur er weer uit moesten voor onze trip naar de Grand Canyon.
Half zes is toch echt wel heel vroeg, maar we hebben het er voor over. We worden vroeg opgehaald en gaan een rondvlucht maken. We vliegen met een klein vliegtuigje naar de Grand canyon. Helaas geen helikopter, aangezien dat helemaal volgeboekt was….

De heenvlucht verliep prima. Vertrokken vanuit Boulder city. Over Hoover dam en Leak Mead. Vanuit de lucht stelt Hoover dam weinig voor, maar zeg dat niet te hard. Geland bij de Grand Canyon. Hier is het weer druk. Veel helikopters en mensen. Bij aankomst blijken twee personen die bij ons in het vliegtuigje zaten, de helikoptervlucht niet te willen doen, aangezien ze deze vlucht ook niet prettig vond. Wij wilden dit juist wel erg graag! Dus wij mochten (na een bijbetaling) in hun plaats met de helikopter mee. Inclusief een landing op de bodem van de Canyon en een boottocht over de Colorado River. SUPER!!
Jo heeft het meeste baat gehad bij het sporten…zij mag zowel de heen als terugvlucht met de helikopter voorin zitten, omdat zij het lichtste is. We hebben voor de terugweg nog geprobeerd te wisselen, maar dat mocht niet. Daniel was gewogen MET de rugtas vol water en frisdrank…. Dus hij woog te zwaar om voorin te zitten….. Jo had dus het beste uitzicht en een babbeltje met de piloot.

Een super ervaring. Wel opletten dat we niet alles willen fotograferen….
Na de landing op de bodem een boottochtje op de snelstromende Colorado River kregen we een lunch en daarna nog de Skywalk. Dan loop je over een glazen brug, zodat je onder je naar de bodem van de Canyon kan kijken. Heel vreemd. Daarna weer terug met het vliegtuigje naar het opstappunt. Veel turbulentie vanwege de harde wind. Dus geen relaxte terugvlucht.

‘s Avonds nog een Las Vegas show gezien. Er kwam van alles voorbij; van tapdansers tot acrobaten en van comedy tot….. erg grappig!

En uiteraard moest er ook nog even gegokt worden! En we hebben RIJKelijk verloren! Hmmmmm iets gaat er niet helemaal goed in ons plan: rijk worden in Las Vegas…..We moeten na de rondreis dus gewoon weer aan het werk....

Op naar Death Valley! Een lange rit vol…….

• 23 April 2011 - 15:01

Steef En Es:

Hoi hoi,
    Jeetje wat gaaf allemaal, het is maar goed dat jullie geen hoogtevrees hebben. :-) Zo te lezen genieten jullie volop en komen je met een enorme ervaring thuis. Maak lekker veel foto's, we zijn benieuwd. Handig hé digitaal... haha. Liefs van ons allemaal.

• 23 April 2011 - 20:14

Janke En Wim:

Als we dat zo lezen, dan hebben jullie straks een andere rugzak vol met geweldige herinneringen. Geweldig!!!! Geniet er maar extra van.

Groetjes

• 24 April 2011 - 20:29

Petra Van Der Zande:

OOOOOOO ik ben jaloers op jullie!!!!!
    Nu heben jullie toch dingen gedaan die wij hebben over geslagen. Het klinkt allemaal geweldig!!!!

Blijf genieten.

• 26 April 2011 - 06:56

Glen:

wat een ervaring he? Las Vegas en Grand Canyon. Het mooiste in mijn leven wat ik gezien heb de Grand Canyon. en tja...Death Valley... beetje dor en droog... geniet ervan en veel plezier verder... ooo ooo oo dat vele rijden toch... als ik er nog aan denk......Glen