van Fresno tot Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Daan en Jo - WaarBenJij.nu van Fresno tot Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Daan en Jo - WaarBenJij.nu

van Fresno tot Francisco

Door: daanenjo

Blijf op de hoogte en volg Daan en Jo

26 April 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Na ons bezoek in Sequoia National Park zijn we, zoals in de vorige update aangegeven, blijven plakken in Fresno. Eerst enkele motels langsgereden voor de prijzen en overal even de kamer bekijken. Opvallende overeenkomst bij alle motels is dat het door Indiërs wordt gerund en het overal naar kerrie ruikt. Uiteindelijk overnacht bij Ambassador Inn & Suites.
Nette en ruime kamer, maar wel een creepy omgeving….langzaam heen en weer rijdende auto’s… Veel zwervers. Er lag er ook een in de portiek… waar zijn we terecht gekomen?? Het is gelukkig mee gevallen. Het leek erger dan het werkelijk was.

Vanuit Fresno de volgende ochtend vroeg vertrokken naar Yosemite National Park via Highway 41 in de hoop nu beren te kunnen spotten. Dit is de zuidelijke ingang van het park.
Ook dit park is erg mooi. Veel bossen, kronkelende wegen met soms leuke dalingen en stijgingen (tot 9%) Dat is toch best stijl, maar we hebben erger meegemaakt. Daar komen we later wel op terug.

Eenmaal in de Yosemite Valley wordt het nog mooier en helaas ook veel drukker. We staan in de file om het park in te komen.

We hebben een tweetal grote watervallen bezocht. Erg mooi en zeer vochtig. De krullen springen in je haar… ;-). Parkeren is echter een groter probleem dan droog blijven. De combinatie van Pasen, gratis entree en het weekend maken het er niet rustiger op.
Een van de punten die we graag wilden zien was Half Dome. Een grote granieten (half ronde) bergtop. Deze is het beste te zien vanaf Glacier Point. Helaas is de weg hiernaartoe vanwege de sneeuw nog dicht. Oh ja…ook hier was het zo koud. Dat is het nadeel van de bergen.

Via Mirror Lake was het volgens de parkwachter wel mogelijk de Half Dome te zien. Waarschijnlijk had hij ook gelijk, maar het weer zat ons niet mee. Na een wandeling van enkele kilometers kwamen we er achter dat Half Dome helaas in nevelen gehuld bleef.
Gelukkig wel een mooie wandeling gehad. Mirror Lake was super mooi om te zien! Ondanks de drukte toch heerlijk kunnen genieten van de schoonheid van het park. Er leven veel beren in het park en de kans dat je ze tegenkomt is best groot, maar helaas door de drukte waren de beren gevlogen.

Alle hotels en campings in het park waren al volgeboekt. We hadden een maand geleden al geprobeerd een hotel in het park te boeken, maar helaas was dat al niet meer mogelijk. Dus op de terugweg overnacht in Modesta. Iets duurder dan de voorgaande motels, maar ook wat luxer. Eigen koelkast, magnetron (geen idee wat we daarmee moeten..…) een heerlijk ontbijt en gratis Wi-Fi. Gratis Wi-Fi is nog niet overal vanzelfsprekend.

Heerlijk uitgeslapen en ontbeten. Daarna uitchecken en voordat we op weg gingen naar San Francisco, even langs de Starbucks! Gewoon via de drive-thru, dus niet eens de auto uit! We worden lui!

Na een relatief korte rit zijn we snel in San Francisco. We komen binnen via de Bay Bridge, we dachten eerst dat het de Golden Gate brug was….maar we kwamen er snel genoeg achter dat dit niet helemaal klopte….te beginnen met de kleur (deze is grijs, de Golden Gate brug is rood….) en deze brug heeft 3 poorten….in plaats van 2.

We rijden via de Fishermans Wharf naar het hotel. Tijdens dit ritje komen we de eerste steile weggetjes tegen. Wij zitten op Lombard Street. Bekend vanwege de steilste hellingen ter wereld:27 %.
Raar eigenlijk want Filbert street en 22nd street zijn nog steiler: 31,5 %.
Na de installatie in de hotelkamer (we zijn 2 dagen eerder dan we hadden gepland), zijn we nog even een rondje wezen rijden. De Golden Gate brug was ons eerste punt om te bekijken. Er zijn verschillende “vista points” langs de freeway. Vanaf hier kan je hele leuke foto’s maken. Wij zijn na een van deze punten nog wat doorgereden en hebben de brug ook van enkele andere hele mooie punten kunnen fotograferen. Ook vanaf Hawk Hill. Een berg “naast” de Golden Gate brug. Hele mooie foto’s en ook hier steile wegen: 31 % afdaling! Voorlopig hebben we wel weer even genoeg van de steile wegen…

Na de Golden Gate brug doorgereden naar Fishermans Wharf. Op zich best parkeerplaatsen beschikbaar (we hoorden dat het moeilijk is een parkeerplek in SF te vinden) alleen zijn de tarieven aan de hoge kant. Zo’n 3 dollar per 15 minuten. Dan valt Amsterdam nog best mee. Gelukkig een mooi plekje gevonden, met nog tijd op de meter. Dus we kunnen even snel een stukje Fishermans Wharf bekijken, en nog gratis ook. Heerlijk Hollands. De tijd om rond te kijken is snel om…op zich niet erg….het waait best hard en daarom is het best fris. Snel opwarmen in het hotel.

’s Avonds lekker bijkomen en vroeg slapen. Ondanks de korte reisuren…is zo’n dag toch best druk.

Morgen maar weer eens zien wat San Francisco nog meer te bieden heeft.

• 27 April 2011 - 06:49

Glen:

weer zo'n mooie omgeving en weer zo herkenbaar voor mij Daan/Jo. na onze eerste ontmoeting met de Grand Canyon wilden we aantal jaren terug om van de schoonheid te genieten. en wat denk je? Grand Canyon gehuld in één dikke mist.... jullie taferelen rond de Ambassedor Inn; wij hebben ook zoiets meegemaakt. maar al met al erg leuk jullie ervaringen te lezen. tot snel weer! glen

• 27 April 2011 - 07:01

Petra Van Der Zande:

Geniet vooral van de veel zijdigheid van SF. Allerlei wijken met hun eigen sfeer. Jo je kan er heel veel bling bling kopen maar wel goed afdingen hoor!!!!

• 27 April 2011 - 09:08

Janke En Wim:

Nou, nou, jullie maken wat mee daar. Geweldig!!! Het is iedere keer weer fantastisch om te lezen. Wat een ervaring. Liefs

• 28 April 2011 - 09:05

Richard:

Erg mooi gedaan, die modelbrug achter de vijver in je tuin geplaatst :-).

Hebben jullie al emigratieplannen na het zien van al dat moois?