LA in een notendop - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Daan en Jo - WaarBenJij.nu LA in een notendop - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Daan en Jo - WaarBenJij.nu

LA in een notendop

Door: daanenjo

Blijf op de hoogte en volg Daan en Jo

16 April 2011 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hi there,

Daar zijn we weer. De vlucht is zeer goed verlopen. We hebben niet of nauwelijks geslapen (was achteraf misschien wel handig geweest) maar de keuze aan films en het vele lekkere eten (ja, KLM weet hoe het moet….) hebben ons wakker gehouden.
De douane is redelijk streng. Ze hebben maar liefst 3 checkpunten waar de gegevens gecontroleerd worden voordat je werkelijk de luchthaven af mag.

De eerste begon al goed. …omdat we niet getrouwd zijn, mochten we niet samen door een controle. Ik werd door de ene douanier gecontroleerd, Jo door weer een andere. Vingerscan, foto en enkele vragen over wat we komen doen in het machtige Amerika.
Deze controle ging prima, nu de koffers ophalen en op naar de volgende.

Eenmaal aangekomen bij deze controle, kregen we direct een mooie stempel. Geen idee wat het betekende…tot we in een aparte richting op moesten, de scanner. Wij waren enkele van de gelukkigen waarvan de bagage nogmaals werd gecontroleerd. Het enige dat niet verder met ons op reis mocht, waren 2 van de 3 appels….1 appel had zich gelukkig goed genoeg verstopt. Ze zijn namelijk erg streng op meegebrachte etenswaren. Stel je voor dat er een bacterie mee komt…. Dus het risico van 2 appels wilden ze niet nemen.

De laatste controle….hebben we eigenlijk niet eens gemerkt…

Nu de auto ophalen en naar het hotel. Beiden bleek kinderlijk eenvoudig. Per verhuurmaatschappij rijden er bussen rond. Kwestie van instappen en wachten tot de eindbestemming. Kaartje inleveren en zelf een auto naar eigen smaak uitzoeken. Wij gingen voor de Mercedes, maar deze hoorde helaas niet tot onze klasse. Dan maar een KIA.

Ook het hotel was goed te vinden. Prima hotel. Het originele plan om eerst even te slapen hebben we laten varen en we zijn eigenlijk direct de stad ingegaan, Hollywood Boulevard here we come….

Viel een beetje tegen. Walk of fame is zo lang en bevat zoveel (onbekende) namen…dat wij het niet echt apart vonden. Hollywood Sign (de mooie witte HOLLYWOOD letters op de berg) was het volgende doel.
Vanuit onze hotelkamer is het goed zichtbaar, maar dichtbij is natuurlijk leuker. En dat is gelukt. Dichterbij was niet mogelijk… Een paar mooie foto’s genomen.
Na een snelle hap op de terugweg was het vervolgens vroeg afgelopen. Om 20:00 uur (lokale tijd) gingen de luikjes dicht.

Dag 2. Deze dag stond eigenlijk weer in het teken van Hollywood. Dit keer Universal Studio’s. We waren er om 9.00 uur. Heerlijk rustig in het park. Geen wachtrijen en heerlijk weer (28 graden en zon). Universal is erg leuk opgezet en omdat het nog voorseizoen is, bijna geen wachtrijen. Heerlijk! We hebben alle attracties gezien, maar ons veelal meer verbaasd over de mensen en de mentaliteit.. En dan hebben we het niet alleen over afmetingen.

Afijn…Weer een drukke dag achter de rug. Nu is het weer onder de wol. Morgen ochtend ontbijten bij Venice beach en een kijkje nemen in Santa Monica en dan van de capital of entertainment (L.A.) naar de capital of gambling (Las Vegas), waar wij onze vakantie gaan terug verdienen!
We hebben er nu al zin in!

Sin city here we come…

• 17 April 2011 - 15:52

Janke/Wim Steggerda:

Geweldig zoals jullie het allemaal omschrijven. En ja de douane, volgens ons was dat een beetje bekend om Amerika binnen te komen. Maar goed het is allemaal goed gegaan, behalve de 2 appeltjes die hebben nu een ander leven gekregen bij de douane, wat dacht je van een hapje voor de douanier. Blij dat alles goed gaat en geniet nog lekker. Liefs Pa en Ma

• 17 April 2011 - 16:29

Inge En Theo:

Lieve Jolanthe en daan,

Wat fijn dat alles zo soepel verloopt
    en wat een leuk verslag.
    We genieten met jullie mee.
    Pas goed op elkaar.
    lachgroetjes pa en ma.

• 17 April 2011 - 18:50

Thomas & Loes:

hi peeps,

leuk dat jullie zo'n site hebben opgezet om ons steeds te vermaken en te informeren over jullie "halve" wereldreis!!
    kunnen jullie ons steeds weer een beetje(!!) ;-) jaloers maken.

wat betreft die controles; hoe gek wil je het hebben.. Vóór 11 sept was het lang zo erg nog niet kan ik me herinneren van die ene keer dat ik (thomas) in de US of A ben geweest!!

maar goed..

GENIET ervan zeggen wij..
    Maar dat gaat zeker lukken, toch?

We houden jullie in de gaten in ieder geval.. Hahahaha

Groetjes & liefs uit OOK een zonnig plekje VER van jullie vandaan

• 17 April 2011 - 21:32

Steef En Es:

Wat een geweldig verhaal. Fijn dat jullie goed zijn aan gekomen en je prima vermaken. We leven met jullie mee.
    Groetjes uit Amersfoort en een knuffel van de kids. :-)

• 18 April 2011 - 06:04

Samira:

Heel erg leuk geschreven! Geniet ervan en ik hoop snel weer iets van jullie te lezen. Can't wait! :)

Groetjes,

Samira

• 18 April 2011 - 10:11

Richard:

Howdy! Wat zullen jullie een heleboel indrukken ervaren zeg! Ik ben niet jaloers...

Have a nice trip!