Viva Las Vegas!!!! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Daan en Jo - WaarBenJij.nu Viva Las Vegas!!!! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Daan en Jo - WaarBenJij.nu

Viva Las Vegas!!!!

Door: daanenjo

Blijf op de hoogte en volg Daan en Jo

19 April 2011 | Verenigde Staten, Las Vegas

Voordat we de lange autorit richting Las Vegas (400 km) zouden gaan maken, wilden we in Santa Monica en Venice Beach nog even ontbijten. Na een kwartiertje rijden kwamen we aan in Santa Monica. Een heel andere omgeving dan Los Angeles. Een luxere en nettere omgeving en de meeste mensen zijn hier erg bewust van hun uiterlijk en wat ze eten.

We hadden de auto geparkeerd op de pier en vervolgens op zoek naar een goed ontbijt.
Op de pier helaas geen ontbijt te vinden. Ook het weer betrok ineens. Binnen een half uur was de hele pier in mist gehuld. Het strand was niet eens meer zichtbaar. Een vreemde gewaarwording.

Dan maar even naar de boulevard. Omdat het zondag is, helaas weinig open.

Gelukkig een klein cafeetje gevonden en heerlijk ontbeten. Vanaf hier nog even naar Venice beach gereden. Op zich weinig te zien. Dit strand staat bekend om de gespierde mannen, maar we hebben ze niet gezien. Ik denk dat ze nog in de sportschool zaten….. Daarna zijn we begonnen aan de rit naar Las Vegas.

Het was tot onze verbazing nog behoorlijk druk op de weg. We hebben zelfs tot 2 keer toe in de file gestaan. Dus in plaats van 4,5 uur hebben we er bijna 7 uur over gedaan. Dat was best pittig. Maar zodra je Las Vegas binnen rijdt ben je dat allemaal al weer vergeten….. ongelooflijk!

5 rijbanen Las Vegas in, 5 rijbanen Las Vegas uit…Stoplichten vallen geheel weg tegen de vele video-billboards op de achtergrond. Achtbanen in- en door hotels. In ieder hotel valt er wel wat te beleven. In het MGM zit een leeuw, je kan de Eifeltoren in, je kan in de gondels bij het Venetië hotel. Wat is dit bizar!

We hebben gelukkig wel een hotel op de Strip, waar alles gebeurt. We zijn er nu 2 dagen en je merkt dat je ongemerkt toch heel veel kilometers te voet aflegt. Alles is zo ontzettend groots opgezet…… je kan overal eten en drinken en in elk hotel zit een casino die de hele dag en avond afgeladen is. Zo ongelooflijk druk!

Het is blijkbaar ongewoon druk, dat het voor deze week helaas niet meer mogelijk was om een helikopter tour te boeken. Ze hebben 48 organisaties die het aanbieden, maar geen een heeft er de komende 3 dagen nog plek. En langer blijven is voor ons ook geen optie. Dus besloten om met een klein vliegtuigje de Grand Canyon over te gaan. We maken dan een stop op de zuidelijke rand van de Grand Canyon en dan krijgen we een BBQ. We worden morgen vroeg opgehaald en de tour duurt een hele dag. Wij zijn benieuwd!

Omdat we deze tour hebben geboekt krijgen we ook een gratis Las Vegas show. Op het papier staat VIP show, uiteindelijk blijkt dit een tegenvaller. Foutje van de organisatie. En wat doe je dan als Nederlander: Klagen. En dat helpt….een beetje. We krijgen een klein deel van de kosten terug…

Kaartjes kopen voor een show hier is ook een apart verhaal….. je moet ’s ochtends vroeg in de rij staan om kaartjes te kopen. Je staat dan gemiddeld een uur in de rij (als je op tijd bent) en dan maar hopen dat als je aan de beurt bent dat er dan nog plek is voor de show die je wilt zien. De keuze is reuze van David Copperfield tot Celine Dion en van de Lion King tot Cirque dus Soleil.

Wij wilden graag naar Cirque du Soleil. Toen we bijna aan de beurt waren, werd er omgeroepen dat de kaartjes voor Mystere Cirque du Soleil waren uitverkocht! Daar stonden wij voor in de rij….. Hmmm gelukkig waren er nog kaartjes voor Elvis van Cirque du Soleil. Maar toen we eenmaal aan de beurt waren, waren die ook uitverkocht…. Wat een pech! Maar een beetje beteuterd kijken helpt wel! Ze is gaan bellen om te kijken of er toch nog extra kaarten beschikbaar waren. Weer 20 minuten wachten, maar met goed bericht: er waren nog een beperkt aantal kaarten beschikbaar. Dus vanavond gaan we naar Cirque du Soleil, en wel naar Mystere!!

Wel idioot eigenlijk dat we vandaag de meeste tijd hebben doorgebracht met wachten…en dat in zo’n levendige stad.

We hebben er zin in! Morgen de Grand Canyon vlucht en donderdag gaan we verder en verlaten we dit schreeuwerige, maar ook zo ….. levendige en gezellige Las Vegas.

Groetjes vanuit Bill Gamblin' Hall & Saloon op Las Vegas Blvd

• 20 April 2011 - 08:15

Richard:

Wat een verhaal zeg! Ik maak hierop uit dat jullie je kapot vervelen daar in de USA?? :-)
    Greetz Richard en de rest van de SD.

• 20 April 2011 - 10:03

Glen:

zoooooo herkenbaar Daan, leuk he om dat allemaal een keer mee te maken?? behalve dan die tegenvallers, geniet ervan zou k zeggen groetjes Glen ook aan Jo.

• 20 April 2011 - 18:57

Steef En Es:

Jeetje, wat maken jullie een hoop mee zeg in een korte periode. :-)
    Goed dat je alles zo op schrijft, want aan het einde van de vakantie weet je het allemaal niet meer precies. haha
    Geniet en maak veel foto's.
    Liefs Es en de mannen

• 20 April 2011 - 20:01

Janke En Wim:

Nou zeg, denk je dat je alleen in Nederland files hebt, daar kunnen ze er dus ook wat van. Zelfs in de file voor een voorstelling Tjonge, jonge. Ga in ieder geval verder genieten. Zo te horen komt dat denken we wel goed.
    Groetjes Pa en Ma

• 21 April 2011 - 18:09

Petra Z:

Het klinkt allemaal geweldig leuk!!!!
    Super dat jullie met een heli over de GC gaan!!!!!!
    Geniet er maar van.

• 23 April 2011 - 16:04

Lucy Brand.:

Los Angeles is met Hollywood, Beveral Hills en de Universal studio's, super!! We moeten dan ook nog eens naar Las Vegas. !! Leuk reisverslag Daan en Jolanda.!! Blijf ons op de hoogte houden. Heel leuk. Nog een fijne vakantie met heel veel plezier. Groetjes en Liefs, Jan en Lucy.