Nippen in Napa - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Daan en Jo - WaarBenJij.nu Nippen in Napa - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Daan en Jo - WaarBenJij.nu

Nippen in Napa

Door: daanenjo

Blijf op de hoogte en volg Daan en Jo

27 April 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Na onze korte en snelle introductie in San Francisco (SF) om bij het hotel te komen, hebben we voor de verandering eerst uitgeslapen. Het blijft een vakantie, toch? Rustig een ontbijt geregeld en vervolgens de stad verder verkend met de auto en te voet.

Het weer zit ’s ochtends niet mee. Bewolkt, het miezert en het is erg fris. Gelukkig klaart het in de middag op en hebben we zon en een strak blauwe hemel!

Het is prima te doen om van het hotel lopend naar Fishermans Wharf te gaan. Het duurt ongeveer een 20 tot 30 minuten (afhankelijk van de route).

Omdat een (vrijwillig) bezoek aan Alcatraz hoog op ons verlanglijstje staat hebben we meteen even gekeken hoe het werkt en kaartjes geregeld voor woensdagochtend. De kaartjes zijn gemiddeld 1 tot 1,5 dag voor vertrek al helemaal uitverkocht en het is niet eens hoogseizoen. Ook wij kunnen de volgende dag niet mee en schuiven het nog een dagje door. Maar de kaartjes hebben we al wel in de pocket! We varen om 9:10 uur, dus dat wordt redelijk vroeg opstaan.

’s Avonds gegeten in Chestnut street. Slechts een block van ons hotel vandaan. Heerlijk vis gegeten, maar de service was nou niet echt vriendelijk.

De volgende dag: Napa Valley. Het wijngebied van SF. We hebben in het hotel enkele wijnhuizen uitgezocht waar we heen willen gaan. De meeste liggen in St. Helena. Net achter Napa Valley.

Op de heenweg zijn we ook nog even door Yountville gereden. Wat een mooi plaatsje. Heel burgerlijk, mooie huisjes. Het zou zo uit een reclame kunnen komen. Gelukkig ook een Starbucks.

Even bij het lokale visitorcenter (vvv) binnengelopen. Dat loont. Twee coupons voor gratis wijnproeven. Een bij een lokaal wijnhuis (Jessup) en een bij een wat grotere wijngaard (Sattui).

Bij de eerste hebben we ruim twee uur gezeten. Omdat ik nog moest rijden….heb ik me erg in moeten houden. Bijna alles was heerlijk (en dat voor een bierdrinker…). Jo kon zich heerlijk laten gaan. Wijntje, kaasje, zoutje en een mooi verhaal bij elke wijn. En aangezien het zonde is om wijn uit te spugen, dronk Jolanda met alle liefde haar glas keer op keer leeg en kreeg ze die van mij erbij.

Erg leuke kerel die alles heeft uitgelegd. Na het proeven waggelden we (de een wat meer dan de ander) het wijnhuis uit, met als extra bagage een fles overheerlijke dessertwijn. Tenminste , dat denken we…. Want na zoveel wijn smaakt eigenlijk alles wel heel lekker!

De volgende wijngaard was groot en erg commercieel opgezet. We werden wel heel netjes en beleefd geholpen. De wijnen waren echter wat meer “standaard”. Helaas waren de prijzen dat niet echt. Toch wel wat lekkere wijnen geproefd… en heerlijke delicatessen erbij!

Of het na het bezoek aan twee wijnhuizen zo verstandig was om direct terug te keren naar het hotel…weten we nog steeds niet. Zeker niet toen we dachten dat we moesten schakelen in de auto, terwijl we al bijna 2 weken in een automaat rijden…..

We zijn daarna heerlijk uit eten geweest, met uiteraard weer een lekker wijntje! :)

• 28 April 2011 - 12:32

Glen:

Leuk verhaal Daan. heel leuk dit te lezen van de wijnproeverijen. Hebben wij toen nl. overgeslagen.

daar hebben jullie zeker van genoten! :) haha gr. glen

• 28 April 2011 - 15:06

Janke En Wim:

Zo, dus de wijntjes hebben prima gesmaakt. Ach, het is weer wat anders dan bier, Daniël. Je merkt uit alle verhalen dat jullie genieten en blijf dat vooral doen. Liefs

• 28 April 2011 - 19:24

Petra Z:

Zo, wat een zuip schuit die Jolante!!!!!

• 29 April 2011 - 08:42

Steef En Es:

Leuk verhaal om te lezen, vooral het laatste stuk...van het schakelen. haha.
    Wij vroegen ons af of jullie nu een deuk in het dash board hebben. :-)
    Zo te lezen genieten jullie volop. vooral houden zo.