Op zoek naar de BIG Five! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Daan en Jo - WaarBenJij.nu Op zoek naar de BIG Five! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Daan en Jo - WaarBenJij.nu

Op zoek naar de BIG Five!

Door: Jo & Daan

Blijf op de hoogte en volg Daan en Jo

29 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

We hebben heerlijk geslapen en eindelijk een lange nacht gemaakt. Na het ontbijt zijn we rustig vertrokken naar de het private game drive (safaripark) wat op 2 uur rijden van Kaapstad ligt. Het is helaas weer erg mistig, maar hopen dat het beter wordt als we Kaapstad uitrijden. Helaas wordt het weer alleen maar slechter en begint het ook nog eens te regenen. Dat beloofd niet veel goeds.... Na ruim 1,5 uur rijden, komen we in een hele lange en donkere tunnel terecht. En geloof het of niet, maar als we de tunnel uitrijden schijnt gewoon de zon! Niet te geloven! Wat een mazzel! Met een brede glimlach rijden we heerlijk in het zonnetje en hebben we zelfs de airco nodig, zo warm wordt het.

We worden om 12.00 uur verwacht bij het safaripark waar we ook zullen overnachten. We moeten dus wel een beetje doorrijden, maar tijd voor een koffiestop is er altijd!

Om 12.15 uur komen we aan (fashionably late ...) en worden welkom geheten met een heerlijk glas champagne! Dat begint in ieder geval goed! We mogen een kwartiertje later aanschuiven aan het lunchbuffet! Heerlijk! Het eten smaakt prima! En om 14.00 uur kunnen we de koffers gaan halen en naar onze lodge toe. Op het terras loopt een enorme kever en Jo gilt het uit! Welkom in Afrika!! haha! Dat beest rent er snel vandoor en de kust is veilig om naar binnen te gaan! Het ziet er allemaal keurig uit! We hebben zelfs een bad en een buitendouche! TOP!

We relaxen even heerlijk op ons terras met uitzicht op de bergen. De zon is heerlijk warm en geen beestje te zien.... of toch wel? Achter het schilderij ziet Daan ineens een vleugel en ja hoor een loeigrote kakkerlak wordt er gespot! Gelukkig ligt er een insectenspray klaar op de kamer en kan de kakkerlak onze ontmoeting niet meer navertellen.

Om 16.00 uur starten we met de Safaritour. We gaan met een truck op pad. We zijn nog geen 250 meter van het resort verwijderd en we komen de eerste olifanten tegen.Prachtig!! Zo dichtbij!

Daarna volgen de springbokken, zebra's, neushoorns, nijlpaarden, buffel, wildebeest en struisvogels. Na zoveel dieren is het tijd voor een korte stop...en weer met champagne...erg vervelend. Zeker als de neushoorns ook nog even rustig langslopen. Wauw! Pas in een afgesloten deel na de korte stop komen we de leeuwen tegen. Bijna bij de uitgang is in de verte de giraffe nog zichtbaar...helaas erg ver weg en als je zou zeggen dat het een buffel zou zijn, zouden we het ook geloven....

Morgenochtend vroeg gaan we nog een keer op safari We vertrekken dan om 07.00 uur..... lekker vroeg ons bed weer uit, is dat nou vakantie? Als het goed is een ontmoeting met een cheetah, giraffe (maar dan wat dichterbij) en enkele leeuwen. We zetten de wekker en gaan vroeg onder de wol!

• 31 Oktober 2013 - 14:54

Jordi:

Hey,

Die tunnel die ken ik. Zo hebben wij het ook een keer gehad, maar dan andersom. Met mooi weer de tunnel in, en met onweer eruit. Op de terugweg moet je proberen over de pas te rijden (prachtig uitzicht (t/m tafelberg), hele leuke weg om te rijden, en het scheelt je ook weer een klein beetje tol ). Jullie zijn ook langs/door worcester gereden (daar woonden mijn ouders eerst).

Enjoy the wildlife, en speciaal de Cheetah natuurlijk!
    Ben benieuwd naar de foto's!

Cheers, J

• 31 Oktober 2013 - 16:09

Theo En Inge:

hoi jo en daan

wat een belevenissen,veel dieren gespot waaronder je favorieten(kakkerlak) mooi weer
    en elke dag champagne. dit is pas vakantie, probeer dit vast te houden.
    liefs pa en ma

• 31 Oktober 2013 - 22:14

Janke En Wim:

Hallo Daniel en Jolanda,

Ten eerste is onze terugreis goed geweest vanuit Turkije, voor ons zit het er weer op. Op naar de volgende.

Maar wat een heerlijke en fantastische verhalen hebben jullie weer. Elke dag champagne, toe maar even. Was het net zoals in het vliegtuig "huwelijksreis"? Geweldig!!!!
    Geniet van de natuur en de dieren.
    Liefs
    Pa en Ma

• 31 Oktober 2013 - 22:43

Steef & Es:

Wat klinkt het geweldig allemaal. :-)
    Zo'n tunnel kennen wij ook als we naar Italië rijden. Heel raar en bizar. Haha
    Geniet er nog even lekker van en doe mijn huisdieren de groeten.... Hihi