Donkere wolken in Gansbaai - Reisverslag uit Gansbaai, Zuid-Afrika van Daan en Jo - WaarBenJij.nu Donkere wolken in Gansbaai - Reisverslag uit Gansbaai, Zuid-Afrika van Daan en Jo - WaarBenJij.nu

Donkere wolken in Gansbaai

Door: Daan en Jo

Blijf op de hoogte en volg Daan en Jo

31 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Gansbaai

Als we wakker worden en naar buiten kijken, zien we dat het nog steeds erg hard waait en dat het redelijk bewolkt is. Vandaag dus geen Shark cage diving. Jammer! Alhoewel.... Jo ziet er toch wel redelijk tegenop... en niet zozeer vanwege de enorme haaien, maar meer vanwege de enorme kou.... het water is namelijk niet echt warm te noemen.... en normaal gaat ze er pas in rond de 30 graden..... en nu is het nog niet eens de helft van de temperatuur.... oei dat wordt een uitdaging!

We hebben voor vandaag verder geen speciale plannen. We gaan eerst lekker ontbijten en ontmoeten ook de andere gasten die in de B&B verblijven. Na wat uitwisselen van tips besluiten we naar de grotten toe te gaan, die ongeveer 20 minuten lopen van de B&B ligt.
De zon schijnt heerlijk en het wordt zelfs erg warm. Maar de wind is nog steeds erg heftig!

We lopen eerst via de weg naar het natuurreservaat en we krijgen gezelschap van een hond. Deze loopt de hele weg met ons mee. Na wat klimmen en klauteren over de rotsen komen we bij een grot terecht. Het ziet er niet zo veel belovend uit. De hond is in de grot gedoken en hij komt er ook niet meer uit. Wij zijn bang dat deze niet meer terugkomt. Daan gaat op zoek naar de hond en komt tot de ontdekking dat de grot veel groter is dan wij in eerste instantie doorhebben. Bedankt hond ;-). We lopen vervolgens via de kust weer terug en zien overal walvissen opdoemen. Maar ook hele grote zwarte donkere wolken, dat beloofd niet veel goeds, maar we weten droog over te komen.

Als we terug zijn bij onze B&B, pakken we de auto en rijden we naar Hermanus. Deze plek staat ook bekend om de walvissen in baai, maar is een stuk toeristischer. Het is inmiddels lunchtijd en de lucht betrekt ook hier enorm. We hebben trek en besluiten te gaan eten bij Burgundy en het eten is hier echt verrukkelijk! Mjam! (Leen; bedankt voor de goede tip!).

Als we het restaurant uitkomen, begint het enorm te hoosen en is het rennen naar de auto! We rijden naar een internetcafe om even te kunnen internetten, aangezien de accommodatie waar we zitten het internet niet werkt. Veder is er op dit moment niet veel te beleven in Hermanus, aangezien het behoorlijk hard blijft regenen. We besluiten terug te gaan naar Gansbaai en onderweg wordt het weer nog slechter. Jammer! Het regent de hele avond, maar we krijgen ook goed nieuws; het kooiduiken gaat morgen zo goed als zeker door! Gaaf! We worden 7.00 uur opgehaald, dus weer op tijd gaan slapen!